Jihovýchodní obchvat Chebu by měl z centru města ulehčit především od nákladní dopravy. (Ilustrační snímek)

Jihovýchodní obchvat Chebu by měl z centru města ulehčit především od nákladní dopravy. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Odpůrci obchvatu Chebu neuspěli. Silnice je bezpečná, řekl audit

  • 0
Odpůrci plánované silnice, která má odvést automobilovou dopravu z přetíženého centra Chebu, si vyžádali audit. Ten ale jejich názor, že jihovýchodní obchvat města bude nebezpečný, nepotvrdil. Stavba má zelenou.

"Plánovaný obchvat Chebu je bezpečný. Předmětem speciálního auditu bylo jednak určit dopravně bezpečnostní nedostatky na trase silnice, ale také navrhnout řešení, která by vedla ke zvýšení bezpečnosti stavby," informovala mluvčí Karlovarského kraje Andrea Bocková.

Jihovýchodní obchvat Chebu.

Auta, která míří k hraničnímu přechodu Svatý Kříž, zatím jezdí hustě obydlenými částmi Chebu. A právě to je podle výsledků auditu mnohem nebezpečnější.

Obyvatelé Chebu, kteří žijí ve frekventovaných ulicích 17. listopadu, Evropské a Pivovarské, by si tak mohli v brzké době oddechnout.

"V těchto úsecích hrozí vysoké riziko střetu vozidel s chodci, cyklisty a linkovými autobusy městské hromadné dopravy. Obyvatelé čtvrtí, kudy jezdí nejvíce aut, jsou navíc vystaveni negativním vlivům, které s sebou vysoké dopravní zatížení přináší," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Obchvat Chebu

Jihovýchodní obchvat bude dlouhý přes tři kilometry, povede od Svatého Kříže po jižním okraji města, estakádou bude křížit údolí Hájského potoka. V plánu je i most přes železniční trať.

Náklady na stavbu dosáhnou přibližně 430 milionů korun. Pokud se Karlovarskému kraji podaří sehnat peníze, mohla by stavba začít už v letošním roce.

Po nejvíce využívané trase denně jezdí centrem města podle údajů z roku 2010 až 14 tisíc aut. "Podíl těžkých nákladních vozidel se pohybuje v rozmezí mezi 10 až 19 procenty," upřesnila Bocková.

"Současný nevyhovující stav by řešil právě obchvat, který odvede především těžkou nákladní  dopravu mimo centrum města. Trasa by se navíc stala důležitou spojnicí od silnice R6 k německé hranici a dále pak do Waldsassenu," připomněla mluvčí krajského úřadu.

Proti plánovanému jihovýchodnímu obchvatu Chebu protestovali především lidé z chebských částí Podhrad a Háje. "V projektu byly chyby," argumentovala členka petičního výboru Lenka Fleischmannová.

"V projektové dokumentaci byla zjištěna určitá bezpečnostní rizika, daná především stávající konfigurací terénu, napojením na současné komunikace a okolní zástavbou. Byla ale odstraněna nebo snížena na minimum," vysvětlil náměstek hejtmana.

"Ano, někde to přinese určité zhoršení komfortu, ale z hlediska celého města je stavba potřebná a užitečná," uvedl chebský starosta Pavel Vanoušek.