Narážíme při kontrolách na případy, kdy lidé říkají, že si lístek sice vzali, ale hned ho zahodili, říká ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan. (ilustrační snímek)

Narážíme při kontrolách na případy, kdy lidé říkají, že si lístek sice vzali, ale hned ho zahodili, říká ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan. (ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Dopravce zkouší jízdenkovou loterii, chce přilákat cestující do autobusů

  • 5
Jízdenkovou loterií se pokouší přilákat více cestujících do veřejné dopravy společnost Autobusy Karlovy Vary. V těchto dnech oslovuje pasažéry, aby si v období od 1. do 14. září schovávali lístky. Všechny prodané jízdenky potom dopravce ve své databázi 19. září slosuje a výherce obdaruje čipovou kartou nabitou částkou 1000 korun.

Jízdenkovou loterii dopravce spustil na sedmi linkách zatím pouze na Kraslicku.

Neobvyklá soutěž o tisícikorunové předplatné na všechny linky společnosti Autobusy Karlovy Vary má podle ředitele Zdeňka Suchana udělat cestování zajímavější a kvalitnější.

„Jde o to, aby si všichni účastníci přepravy uvědomili, že je správné jízdenku vydat a také si ji vzít. Narážíme při kontrolách na případy, kdy lidé říkají, že si lístek sice vzali, ale hned ho zahodili.“

Suchan si uvědomuje, že schraňování lístků pasažéry asi obtěžuje. Zřejmě i proto se nikdo o výhru nepřihlásil v prvním testovacím kole v červnu, když dopravce nabízel možnost projezdit zdarma pětistovku. Teď cenu pro větší atraktivitu zdvojnásobil.

„Proto jsme zvolili také jen období dvou týdnů, aby lidé nemuseli shromažďovat tolik jízdenek. Slibujeme si, že jich v našich autobusech přibude. Na hodnocení je ještě brzy. Kdyby se však nápad na Kraslicku ujal a osvědčil, rozšířili bychom loterii na všechny spoje a linky v Karlovarském kraji,“ uvedl Zdeněk Suchan.

Inspirace přišla ze Slovenska

Připustil, že dopravní firma se nechala částečně inspirovat účtenkovou loterií na Slovensku, kde vláda motivuje daňové poplatníky, aby při každém nákupu žádali od podnikatelů doklad z registračních pokladen.

Cestujících v autobusech ubývá, ročně o 1 až 3 procenta. Autobusy Karlovy Vary naposledy zdražovaly před dvěma lety. Zvyšování jízdného nechystají, pokud třeba skokově nepodraží pohonné hmoty.

Firma se snaží šetřit i tím, že pořizuje minibusy. Nyní jich má třináct, z nichž osm koupila během posledního roku. Malokapacitní autobusy svezou dvacet sedících a šestnáct stojících.

„Vzhledem k malému počtu cestujících na řadě linek tato kapacita postačuje. Náklady na provoz klesly o třicet procent. Je to dobrý krok a zřejmě v něm budeme pokračovat,“ uvedl ředitel Autobusů Karlovy Vary.

Dopravce získal zakázky v severních Čechách, od ledna bude působit na objednávku Ústeckého kraje ve čtyřech tamních oblastech na Šluknovsku, Mostecku, Chomutovsku a Žatecku.