Karlovarskému hotelu Imperial se za první pololetí propadly tržby. Přesto nemusí propouštět.

Karlovarskému hotelu Imperial se za první pololetí propadly tržby. Přesto nemusí propouštět. | foto: Vertical Images

Hotel Imperial pocítil, že rubl slábne. Přesto se vyhnul propouštění

  • 0
Karlovarské společnosti Imperial se za první pololetí propadly tržby o 13,8 milionu korun. Může za to klesající kurz rublu a s tím související úbytek hostů. Přesto firma nemusela propustit nikoho z pěti set zaměstnanců.

Do lázní, a tedy i do Imperialu přijíždí méně hostů z Ruska, Ukrajiny i Německa. Propad tržeb společnosti zaměstnávající pět set lidí činí ve srovnání s loňským rokem 4,5 procenta. Firma, která vznikla v roce 1992, za letošní půlrok utržila 290,3 milionů korun. Odhady ale říkají, že hospodaření skončí v černých číslech „na velmi dobrých hodnotách“.

„Nepodařilo se nám navázat na růst tržeb z předchozích let. Lázeňské hotely Imperial a Spa Resort Sanssouci navštívilo v prvním pololetí roku 2014 celkem 8 883 hostů. To oproti stejnému období před rokem znamená pokles o 2820 hostů, zejména v segmentu krátkodobých a wellness pobytů,“ konstatoval generální manažer hotelu Imperial Jiří Švaříček.

Kurz rublu nebo nechuť cestovat. Co může za úbytek hostů?

Nejvíce podle něj ovlivnil hospodářské výsledky kurz rublu. Ze začátku to ale vypadalo, že klienti nechtějí do Karlových Varů jezdit kvůli dění na Ukrajině.

Pak přišla averze cestovat do Evropy kvůli sankcím, uvaleným Evropskou unií na Rusko kvůli agresi této země, která hrubým způsobem porušila mezinárodní právo. „Řekl bych, že nejhorší je nižší kurz rublu. Můžeme se ale dohadovat o to, který z faktorů převládá,“ říká vedení lázeňské společnosti Imperial s tím, že své sehrála i vízová politika České republiky.

Nejvíce Imperial trží za komplexní lázeňskou péči. Letos kvůli ní přijelo 6 351 hostů, což znamená pokles o 400 klientů. Zároveň přibylo téměř osmkrát tuzemských pacientů komplexní lázeňské péče. Za loňské první pololetí se léčilo jen 36 domácích pacientů.

„Počet pojištěnců se zvedl kvůli určitému uvolnění financí ze strany pojišťoven na hrazení pobytů,“ uvedla lékařská ředitelka společnosti Imperial Marie Rebjonková. Pozitivně vidí i trend prodloužení průměrných lázeňských pobytů a odklon od těch krátkodobých.

Na místa odcházejících zaměstnanců už nové neberou

Firma nepropouštěla zaměstnance. Vše se řeší formou přirozených odchodů na mateřskou dovolenou nebo do důchodu. Za tyto lidi už nenastoupili jiní pracovníci. „Povedlo se nám zrušit služby, které nám zajišťovaly agentury, a dosadit tam naše zaměstnance, abychom se jich nemuseli zbavit,“ uvedl generální manažer Švaříček.

Společnost Imperial patří mezi pětici nejúspěšnějších poskytovatelů lázeňské péče v České republice. Letos proinvestovala 45 milionů korun. Za 13 let to bylo celkem 890 milionů. Koncern, ke kterému patří i společnost Imperial nemovitostní, dosáhla loni obratu 721,4 milionu korun.

V loňském roce se v Imperialu z celkového počtu 22 568 klientů léčilo 15 130 lázeňských hostů a hotelové služby využilo dalších 7 438 lidí.