Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Realistické záběry v drsném videu mají zachraňovat životy

  12:39aktualizováno  12:39
Asociace Záchranný kruh natáčí v Karlových Varech společně s krajskými záchranáři, policisty a hasiči deset spotů, které mají pomoci zachránit lidské životy. Ukazují drsné situace, do kterých se může dostat každý.

Asociace Záchranný kruh pokračuje v republikové osvětové videokampani. Natáčí v Karlových Varech a Plzni. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Jedná se o pokračování kampaně z minulého roku nazvané Ty to zvládneš. Ta byla zaměřená na nejčastější chyby laických záchranářů, letos jsme se zaměřili na chodce a nepozorné či agresivní řidiče,“ řekl k natáčení výkonný manažer asociace Lukáš Hutta.

Důvodem je podle něj zvyšující se statistika úmrtí a vážných úrazů, a to nejen na přechodech pro chodce.

„Podle aktuálních statistik evidujeme za první pololetí tohoto roku o deset usmrcených chodců víc, než ve stejném období v minulém roce. I proto jsme se nyní zaměřili na tento problém,“ vysvětil.

Na jednom z klipů jde například po chodníku maminka s kočárkem, když si na druhé straně ulice všimne kamarádky. Ze samé radosti se k ní hrne, v ten okamžik se jí ale vzepře pes na vodítku. Otočí se k němu, pustí z rukou kočárek, a ten vjíždí přímo na silnici pod jedoucí auto. Řidič už nestíhá zabrzdit, kočárek letí vzduchem a malá zkrvavená ručička se naposledy natáhne k mamince. Pak povolí...

Příběhy jsou realistické

„Připravíme se. Kamera. Akce!“ křikne na herce režisér Jiří Studnička, který se už podepsal na prvních deseti klipech.

Na Čertově ostrově v Karlových Varech do ulic vyrazil mladík se sluchátky na uších. Hlasitou hudbu společně s životem ukončil náraz auta, kterého si nevšiml...

Takový je scénář dalšího snímku. Právě velice realistické záběry jsou podle záchranářů důležité.

„Spoty mají za úkol diváka vtáhnout do děje, oslovit a emotivně zasáhnout, aby si takové situace uvědomil a těmto chybám se vyvaroval,“ říká prezidentka Záchranného kruhu Veronika Krajsová.

Za tramvajemi vyjedou filmaři do Plzně

Deset videí se bude natáčet devět dní, kromě Karlových Varů se filmaři podívají i na dva dny do Plzně. „Důvod je prostý, potřebujeme tramvaje a také nástupní ostrůvky,“ podotkl Hutta s tím, že kampaň má za úkol i odstranění některých mýtů.

„Například že chodci mají absolutní přednost na přechodu. Chceme ukázat nejčastější chyby, lidé si musí dávat pozor. I dospělí si musí uvědomit, že jsou vzorem pro své děti, a proto apelujeme i na ně,“ přiblížil Hutta.

S tím souhlasí i Krajsová. Proto jako podklady k natáčení neposloužila filmařská fantazie, ale jen čistá statistika.

„Když jsme připravovali scénáře, tak jsme vycházeli z reálných předloh. To znamená, že neukazujeme nic, co by se nikdy nestalo. Opravdu nic není vymyšleného,“ tvrdí Krajšová.

K deseti spotům vznikne i stejný počet naučných videí, která budou delší a budou ve 3D prostředí rozebírat danou situaci. Spoty budou k vidění v televizi, na obrazovkách v autobusech, v nemocnicích nebo na sociálních sítích. K videím bude navíc spuštěná i tištěná kampaň, ať už v novinách nebo na billboardech.

Asociace Záchranný kruh doufá, že bude mít kampaň stejný úspěch, jako ta rok předtím.

„Akce Ty to zvládneš, předčila naše očekávání. Čísla hovoří o tom, že naše spoty zasáhly až 5,5 milionů lidí. Větší radost ale máme z toho, že kampaň stále žije a videa jsou využívána například v autoškolách,“ dodal Hutta.

Spot z loňské kampaně Ty to zvládneš:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ondřej Lukáč se umístil na třetím místě na Mistrovství světa v naturální...
Dozorce má u vězňů respekt, jako kulturista je třetí nejlepší na světě

Zřejmě nejrespektovanějšího dozorce v České republice mají ve věznici v Kynšperku nad Ohří. Ondřej Lukáč, který zde pracuje, se totiž umístil na třetím místě...  celý článek

Železnatý pramen s teplotou 11,9 stupně Celsia je nejstudenějším karlovarským...
Karlovarský Železnatý pramen znovu ožije, z pítka ale poteče pitná voda

Železnatý pramen v těsném sousedství karlovarské budovy obchodní akademie brzy znovu ožije. Z pítka, které bude ovládat fotobuňka, ovšem poteče obyčejná voda.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Lidé zaplatili předem za vojenské předměty i zlaté mince, nic nedostali

Podvodníkům na sociálních sítích naletělo hned několik lidí. Za slibované vojenské předměty nebo zlaté mince zaplatili předem, své zboží ale nikdy nedostali.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.