Reklama

Němci neměli zájem, z Düsseldorfu se do Karlových Varů létat nebude

  • 8
Pravidelná letecká linka z Karlových Varů do Düsseldorfu, od které si zástupci z kraje mnoho slibovali, končí. Obě města si vyměnila jen několik letadel, která nakonec létala téměř prázdná.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Vedení kraje se domnívá, že za krachem projektu stojí špatně načasovaná propagace. Primátor Petr Kulhánek zase upozorňuje, že propagace nezachrání vše.

„Na poslední chvíli jsme zkoušeli, co se dalo, včetně komunikace přímo s firmami zastoupenými v Düsseldorfu a blízkém okolí. Nicméně na poslední chvíli to nelze dělat a je neúčelné vynakládat velké veřejné prostředky na udržení linky, kde nelétá ani deset procent kapacity letadla,“ uvedl hejtmančin náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.

Bude potřeba lepší příprava

Radní se podle něj shodli na tom, že další projekty budou muset být daleko lépe připravené. Rizika neponese jen kraj, ale částečně také dopravce. „To se nyní nestalo, protože ta smlouva byla postavená tak, že dopravce nenesl ani procento rizika, tudíž neměl ani zájem na jakési další propagaci linky,“ řekl Martin Hurajčík.

Reklama

Podle hejtmanky Jany Vildumeztové měla začít propagace linky hned při jejím dojednávání. „Nemůže se s ní začít až poté, kdy začne létat. Já jsem se neustále ptala, jestli budou lety obsazené, všichni mně garantovali, že ano, a opak byl pravdou,“ uvedla.

Touroperátoři nesplnili sliby

Primátor Petr Kulhánek řekl, že zastavení linky bylo bohužel i z jeho pohledu v danou chvíli nevyhnutelné. „Je třeba říci, že ani masivní propagace linky by nebyla samospasitelná. Jejím úkolem bylo doplňovat individuální cestující k lázeňské klientele. Ta měla být pro linku nosná. Bohužel se však nenaplnily původní přísliby ze strany německých touroperátorů, a to vidím jako zásadní příčinu špatné obsazenosti letů,“ uvedl.

Zmínil rovněž, že i významná lázeňská zařízení zahrnula leteckou dopravu do svých balíčků na německém trhu. „Partneři však přesto z nějakých důvodů, možná vzhledem ke stávajícím obchodním vztahům, preferují dopravu po zemi,“ podotkl.

Život z rezerv

Situace karlovarského mezinárodního letiště není dobrá, může za to pokračující meziroční pokles cestujících. Ten před časem nastartoval úbytek hostů z Východu.

„Letiště zatím žije ze svých nastřádaných rezerv. Minulý rok bylo samozřejmě v minusu, tento rok se plánuje také minus, ale budeme se snažit o co nejnižší ztrátu,“ uvedl Martin Hurajčík.

Daří se ale podle něj dvěma novým letošním linkám do Tel Avivu a Taškentu, zástupci kraje chtějí jednat o dalších s ČSA. Zajímá je, zda by některé nemohly startovat či mezipřistávat v Karlových Varech. Do budoucna může být problémem letiště přistávací dráha.

„V první fázi musíme především rozšířit ochranné pásmo, což musíme udělat do roku 2019. Jestli letištní plochu neprodloužíme a nerozšíříme, některé společnosti mají takové podmínky, že na něm prostě nepřistanou,“ řekla hejtmanka. Kraj kvůli modernizaci dráhy čeká ještě řada jednání a dohod týkajících se například potřebných pozemků.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

8 příspěvků v diskusi

Reklama