Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel. | foto: Studio Hangár

Další plány na dopravní terminál v Karlových Varech padly. Zatím

  • 0
Vedení karlovarské radnice po několika měsících ustoupilo názoru odborníků. Původně chtělo zadat další dvě studie pro místa, kde by mohl vyrůst takzvaný integrovaný dopravní terminál (IDT). Jedna by se týkala nynějšího dolního nádraží, druhá jeho rozdělení mezi dolní nádraží a tržnici. Plány ale padly.

„Variantní studie nezadáváme, protože je nikdo nechce,“ uvedl primátor Petr Kulhánek. Dodal, že je odmítla jak městská komise architektury, tak městský strategický výbor a odborná veřejnost. Za jednu měl magistrát zaplatit zhruba 700 tisíc korun.

Karlovým Varům tak zbývá jediná studie. Počítá se stavbou terminálu v obchodně - správním centru, a to v ulici Varšavská a Horova. Tu ale zablokovalo několik námitek kvůli podjatosti, kterými se zabývá krajský úřad.

Město přitom na stavbu terminálu chtělo získat evropské dotace z takzvaného Integrovaného plánu rozvoje území (IPRÚ).

„Pravidla nám nyní nedovolují pokračovat, ale evropské dotace běží pro náš IPRÚ do roku 2022. Je otázkou, zda ty prostředky použijeme, když se situace vyjasní s IDT, nebo je použijeme na jiné přestupní terminály v Karlových Varech,“ uvedl primátor.

Podle něj nemusejí dotace posloužit jen jedné velké budově, ale jakékoli stanici, kde se setkává více druhů veřejné dopravy. Jednat se tak může například o přednádražní prostor horního nádraží.

Kolik by měl terminál v centru města stát, má zjistit finanční bilance. Po vedení radnice ji chtějí zastupitelé. „Ještě hotová není, ale odhad byl 700 až 800 milionů korun, a to nejen na terminál, ale všechny investice, které se k němu vztahují,“ uvedl primátor.

Jedná se také o opravu Chebského mostu, kterou podle něj musí město udělat, ať terminál bude, či nikoli. A právě Chebský most je další věcí, který stavbu IDT aktuálně brzdí. Vznikl totiž návrh, aby se stal kulturní památkou.

„Než doběhne řízení o tomto zařazení, nezařazení, není možné dělat žádné nevratné kroky,“ uvedl Petr Kulhánek. Podle jeho náměstka Jiřího Klsáka mohl návrh přijít odkudkoli.

„Idea vyhlásit jej kulturní památkou není nová, možná je nově pochopená,“ řekl. Most pochází z roku 1869 a podle něj má potenciál stát se technickou kulturní památkou. V krajském městě by se tak zařadil po bok Staré pražské.