Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rotavské strojírny Rotas shánějí po pětadvaceti letech partnera

  9:20aktualizováno  9:20
Strojírny v Rotavě, které navazují na tradici podniku Škoda Rotava, slaví čtvrtstoletí existence. Firma, která vyrábí pouze na zakázku, zaměstnává přes sto lidí.

Strojírny Rotas Rotava letos slaví 25 let své existence. | foto: Rotas Rotava

Nyní firma hledá strategického partnera. Je to jeden z hlavních úkolů ředitele společnosti Rotas Rotava Jiřího Hrůzy. Podnik totiž nemá komu z rodiny předat. „A cestou prodat jej s tím, že po mě potopa, jít nechci. Je to moje dítě,“ konstatoval ředitel.

Jeho zájmem je najít takového partnera, který by dokázal strojírenský podnik povýšit. V tom mu má do budoucna pomoct tým, který kolem sebe Jiří Hrůza vytvořil. „Je to mladý a perspektivní tým,“ představil své kolegy stručně. Na hledání si ředitel dal čtyři, možná pět let.

Rotas vyrábí vysoce přesné automatické stroje i zařízení a stavební skupiny strojů. „Nic neděláme na sklad, vše na základě zakázek,“ konstatoval Petr Valdman, náměstek pro obchod. Dvě třetiny z produkce, která z většiny směřuje na zahraniční trhy, tvoří opakované zakázky pro ty nejlepší zákazníky.

Shánět nové není podle jeho slov jednoduché. Rotavské strojírny totiž nejsou typickou firmou, u které si zákazník podle webových stránek řekne, že ji potřebuje. „Zákazníky proto oslovujeme takříkajíc na přímo, případně na specializovaných veletrzích,“ naznačil Valdman.

„Nemalou část jich ovšem tvoří ti, které jsme získali na základě doporučení stávajících odběratelů,“ doplnil Jan Šaling, ekonomický náměstek strojíren.

Součástky z Číny jsou tabu

Splnit podmínky zákazníků přitom není pro firmu, jejíž roční obrat činí přibližně 150 milionů korun, vůbec jednoduché. Jednou z nich je například požadavek, že ve výrobcích nesmí v Rotavě použít materiály dovezené z Číny.

Tuto podmínku si podle Petra Valdmana dávají prakticky všichni odběratelé. Neradi vidí i materiály z Ukrajiny či jiných postsovětských republik. „Tam občas nakupujeme, ovšem pouze přes prověřené české firmy,“ naznačil náměstek pro obchod.

Vyšší mzdy

Jiří Hrůza se svými partnery privatizoval závod Škoda Rotava přesně 1. července před 25 lety. Rotas strojírny v současné době zaměstnávají přibližně stovku lidí v řadě technických profesí. Shánět nové, zejména úzce specializované zaměstnance je ovšem podle Jiřího Hrůzy složité.

Firma se je snaží nalákat mimo jiné na mzdu. Ta průměrná se v Rotasu pohybuje kolem 28 tisíc, tedy vysoce nad krajským průměrem. „Lidé z takříkajíc nedostatkových profesí, tedy například obsluha portálové frézy, si ovšem přijdou ještě na víc, konkrétně 35 až 37 tisíc korun,“ doplnil ředitel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Karlovarský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Motorka (ilustrační foto)
Zákazník dal do opravny motorku, automechanik ji prodal pod cenou

O svůj motocykl přišel důvěřivý muž z Karlovarska, který ho svěřil do opravy automechanikovi. Ten sice stroj opravil, ale obratem ho prodal. Teď se policii...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.