Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec kličkování mezi auty. Ve Varech otevřou další část cyklostezky

  13:45aktualizováno  13:45
Cyklistům i bruslařům bude sloužit téměř dokončená cyklostezka mezi Kauflandem a Intersparem v Kalových Varech. Po trase dlouhé 618 metrů začnou příští týden oficiálně jezdit kolaři, někteří si ji už i vyzkoušeli. O víkendu dodělá stavební firma lávku přes Chodovský potok.

Součástí nové cyklostezky je také lávka přes Chodovský potok. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Cyklisté, kteří míří po páteřní cyklostezce z Karlových Varů do Svatošských skal a dále do Lokte, už nemusí u karlovarského Kauflandu na frekventované silnici kličkovat mezi auty nebo se dělit s chodci o chodník. Využijí novou cyklostezku. Přitom nechybělo mnoho a tato část trasy, která dostane do konce roku umělé osvětlení a zahradníci na ní vysázejí zeleň, zůstala jenom na papíře.

"Původně měl cyklostezku za své peníze stavět Karlovarský kraj. My jsme jen přislíbili, že se budeme podílet na projektové dokumentaci a hlavně na majetkovém vypořádání pozemků. Kraj ale přišel s tím, že na stezku nemá peníze, takže vše nakonec bylo v režii města," uvedl náměstek primátora Jaroslav Růžička.

Práce na stezce zdržely povodně

Práce na cyklostezce začaly letos 13. května a hotovo mělo být původně 27. září. Měsíční zpoždění ale na Ohři zavinily povodně, kdy řeka 2. a 3. června zaplavila dílo. Proti dvacetileté vodě je stavba se zpevněnými břehy a opěrnými zídkami chráněná, se stoletou povodní si ale neporadí.

Nenáročnější bylo ukládání ocelového mostu přes Chodovský potok. "Vše muselo sedět na milimetry. Lávka váží 10,1 tuny a ukládal ji jeřáb, který vážil 50 tun. Výložník mohl vytáhnout na délku 14 metrů. Stačila neopatrnost a jeřáb se mohl převrátit," vysvětlil stavbyvedoucí firmy Eurovia Jan Talaš.

Most byl ještě ve středu bez dřevěné podlahy. Dostane ji v nejbližších dnech.

Cyklostezka by měla od Intersparu pokračovat k železobetonovému silničnímu mostu ve čtvrti Doubí. Tento úsek ale nemá magistrát majetkoprávně vypořádaný.

Zato na navazujícím úseku od Doubského mostu směrem ke Svatošským skalám finišují projektové práce. Pokud bude do konce roku známý vítěz tendru na práce zhruba za 28 milionů korun, v roce 2014 by mohla vítězná stavební firma začít stavět.

"Musíme jít krok po kroku, podle cyklogenerelu - klíčového dokumentu k rozvoji cyklodopravy v Karlových Varech - jsou náklady na všechny cyklotrasy odhadované na 280 milionů korun," poznamenal primátor Petr Kulhánek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Celníci našli ve Svatém Kříži padělky známých značek za 1,5 milionu korun.
Trhovci opět prodávali kabelky i peněženky jako Korse nebo Pradu

Celníci zabavili při kontrole v jednom ze stánků na tržnici Asia Dragon Bazar ve Svatém Kříži na Chebsku, nedaleko hranic s Německem, desítky padělků luxusních...  celý článek

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.