Řidiči tak konečně projedou rychle, bezpečněji a bez omezení celou trasu z Karlových Varů až do Chebu. Celkem 37,5 kilometru za pouhých asi dvacet minut.
Dočasné přesměrování aut do opačného dvojpruhu chystají stavbaři proto, aby na dosud používané části rychlostní silnice mohli do 17. dubna provést poslední drobnější úpravy.
"Například kamerový a varovný systém, dynamické váhy, připojit mýtné brány, změnit dopravní značení a vybrousit povrch provizorních objížděk," vyjmenovala za stavební firmu Strabag Edita Novotná. Tyto práce podle ní nelze dělat za plného provozu.
Známka bude nutná, přestože R6 nenavazuje na dálniční síť
Pro řidiče to ale také znamená, že od 17. dubna se na trase od Jenišova u Karlových Varů až po odbočku Cheb - sever neobejdou bez dálniční známky. Jinak jim hrozí až pět tisíc korun pokuty, pokud je bez kuponu za čelním sklem přistihne hlídka policie nebo celního ředitelství.
Nesplněny tak zůstanou staré sliby politiků, že zdejší řidiči se obejdou bez dálničního kuponu, dokud R6 nebude napojena na českou dálniční síť. Na ni se nenapojí ještě dlouho, na stavbu dalších úseků směrem na Prahu totiž nemá stát peníze. Ministerstvo dopravy ale považuje dálnici z Chebu do Karlových Varů za ucelený úsek. A na podobných se v Česku platí, i když na dálniční síť nenavazují.
"Dosud jsme se na R6 zaměřovali na mýto u nákladních aut. Teď k naší činnosti přibude i kontrola dálničních známek," informovala mluvčí Celního ředitelství Plzeň Jitka Blahutová.
Silničáři budou ještě u Sokolova prověřovat nerovnosti
Poslední úsek mezi Novým Sedlem a Sokolovem vyjde stát na 2,9 miliardy korun. Staví se od dubna 2009 a kvůli objížďce přes Sokolov přinesl řadu komplikací. Původně měl být dokončen už vloni v září. Hlavně v okolí mostů už se ale na nedokončené R6 objevily nerovnosti. Ředitelství silnic a dálnic ví asi o třech místech s nepříjemnými hrby. A úsek se chystá prověřit.
"Vypíšeme malé výběrové řízení na firmu, která nám R6 projede a provede speciální měření. S auty to houpe, ale nemyslím si, že nějak nebezpečně," řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic v kraji Pavel Rödl.
"Je nutné si uvědomit, že silnice leží na jílu, uhlí a částečně na tvrdém kaolinu. Takže drobné rozdíly v poklesu asi budou. Asi se silnice bude během příštích pěti let ještě párkrát rovnat," dodal. Silnice má pětiletou záruční dobu. Mluvčí Strabagu nicméně uvedla, že firma od silničářů zatím o žádných vadách nic neslyšela.