Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železnou lávku přes koleje v Chebu nahradí betonová, bude nejlevnější

  8:50aktualizováno  8:50
Uzavřenou železnou lávku přes kolejiště chebského nádraží, která spojovala Švédský vrch s centrem města, nahradí příští rok konstrukce z betonu. Chebská radnice vybrala návrh za přibližně 52 milionů korun.

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi městem a čtvrtěmi Háje a Švédský Vrch. | foto: Martin Stolař, MAFRA

„Měli jsme před sebou čtyři varianty. Dvě byly betonové konstrukce, druhé dvě ocelové. Pro beton jsme se rozhodli i s ohledem na budoucí údržbu. Ocelovou konstrukci by bylo nutné v pravidelných intervalech natírat, beton je relativně bezúdržbový,“ vysvětlil volbu starosta Chebu Antonín Jalovec.

Mezi betonovými se pak radnice přiklonila k té lacinější, která bude mít zábradlí přibližně ve stejné výšce jako stávající lávka. Také už padlo rozhodnutí, že mostek bude kvůli zajištění bezbariérovosti směrem na Švédský vrch delší o nájezd.

„Přestože některé návrhy byly hezčí, nakonec jsme zvolili ten, který bude maximálně funkční s minimálními náklady,“ doplnil starosta.

Snesení staré konstrukce a stavbu nové plánuje radnice na příští rok. To by měly na chebském nádraží probíhat velké opravy a v souvislosti s tím dojde i k výlukám vlakových spojů. Díky tomu by Chebští mohli ušetřit miliony korun.

Lávka původně sloužila jako pohodlný přístup přes kolejiště pro zaměstnance železničního depa. Postupně však byla prodlužována až do dnešní podoby. Ústí až na Švédském vrchu, kde rozdíl mezi terénem a lávkou vyrovnává schodiště. V současnosti se skládá ze sedmi různých segmentů.

O tom, že její stav není dobrý, se v Chebu ví už dlouho. Loni v létě ji město na základě statického posudku muselo nechat uzavřít. Do konstrukce totiž zatéká voda, která zatížení neúměrně zvyšuje.

Od té doby je lávka zcela mimo provoz. Lidé, kteří ji využívali, tak namísto třísetmetrového mostku nyní musí absolvovat cestu dlouhou přibližně dva kilometry podél frekventovaných silnic, na nichž zčásti chybí chodníky.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár auta se rozšířil na budovu, u které byl zaparkovaný.
Od úmyslně zapáleného auta chytila budova, hasiči museli rozebrat střechu

Požár auta v průmyslovém areálu zaměstnal hasiče v Aši. Oheň se totiž rozšířil na budovu, vedle které byl vůz zaparkovaný.   celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Karlovarský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Exmanažeři krajské společnosti přijdou o tučné bonusy, rozhodla rada

Štědré odměny členů představenstva krajské společnosti Údržba silnic jsou minulostí. Poprvé po několika letech rozhodla valná hromada, čili krajská rada v čele...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.