"Určitě jsme pro stavbu, protože jsme přesvědčeni, že městu prospěje. Dojde k odlehčení dopravy, zejména na kruhovém objezdu nedaleko Teska, u křižovatky ulic Evropská a Pivovarská, v Evropské a v ulici 17. listopadu a na výpadovce na hraniční přechod Svatý Kříž," připomněl starosta Chebu Pavel Vanoušek.
Investorem obchvatu není Cheb, ale Karlovarský kraj. Chebští zastupitelé uzavřeli s krajem smlouvu, ve které se zavazuje stavbu zajistit.
"Bylo dojednáno i to, že bychom případně řešili některé související záležitosti, jako budování chodníků či osvětlení,“ podotkl starosta.
Křižovatky budou nebezpečné, bojí se odpůrci
Řadu připomínek vznesli odpůrci k bezpečnosti stavby, zejména k novým křižovatkám, navazujícím na současné silnice. Požadují, aby byla nejprve zajištěna místa, která představují bezpečnostní problém, a teprve pak byl budován obchvat.
"Zástupci kraje slíbili, že problematiku rizik znovu projednají a budou se snažit je minimalizovat," informoval Pavel Vanoušek s tím, že na krajském úřadu vznikne harmonogram, z něhož bude jasné, jak, kdy a kde bude stavba postupovat a z jakých peněz se bude stavět.
S klíčovým návrhem odpůrců ale vedení Chebu nesouhlasí.
"Požadavek, aby ještě před realizací stavby byla řešena technická a dopravní úprava míst, která představují bezpečnostní problém, by v podstatě stavbu znemožnil," uvedl Vanoušek.
Nejnebezpečnějším místem je podle inženýrů společnosti Edip křižovatka ulic Nižnětagilská, Vrázova a K Maškovu.
"Na úzkých komunikacích, kde v současné době jezdí asi tisíc aut denně, se provoz zvýší asi na čtyřnásobek," upozornil chebský radní Karel Tyrpekl.
Lidé z občanského sdružení Za přívětivý Podhrad už dříve napadli žalobou územní rozhodnutí stavby. Jedním z argumentů je, že rozhodnutí ignoruje připomínky, které už v roce 2009 požadoval chebský stavební úřad. A také vyzvali zastupitele, aby přípravu stavby zastavili.