Stavba jihovýchodního obchvatu Chebu se nelíbí lidem z Hájů a Podhradu. V dubnu kvůli tomu uspořádali protestní pochod.

Stavba jihovýchodního obchvatu Chebu se nelíbí lidem z Hájů a Podhradu. V dubnu kvůli tomu uspořádali protestní pochod. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Prověříme bezpečnost chebského obchvatu, slíbili politici

  • 2
Odpůrci chystaného jihovýchodního obchvatu Chebu se dočkali alespoň částečného zadostiučinění. Karlovarský kraj i město Cheb slibují, že se zaměří na problematická místa připravované přeložky. Samotnou stavbu to však neohrozí.

"Určitě jsme pro stavbu, protože jsme přesvědčeni, že městu prospěje. Dojde k odlehčení dopravy, zejména na kruhovém objezdu nedaleko Teska, u křižovatky ulic Evropská a Pivovarská, v Evropské a v ulici 17. listopadu a na výpadovce na hraniční přechod Svatý Kříž," připomněl starosta Chebu Pavel Vanoušek.

Investorem obchvatu není Cheb, ale Karlovarský kraj. Chebští zastupitelé uzavřeli s krajem smlouvu, ve které se zavazuje stavbu zajistit.

"Bylo dojednáno i to, že bychom případně řešili některé související záležitosti, jako budování chodníků či osvětlení,“ podotkl starosta.

Křižovatky budou nebezpečné, bojí se odpůrci

Řadu připomínek vznesli odpůrci k bezpečnosti stavby, zejména k novým křižovatkám, navazujícím na současné silnice. Požadují, aby byla nejprve zajištěna místa, která představují bezpečnostní problém, a teprve pak byl budován obchvat.

"Zástupci kraje slíbili, že problematiku rizik znovu projednají a budou se snažit je minimalizovat," informoval Pavel Vanoušek s tím, že na krajském úřadu vznikne harmonogram, z něhož bude jasné, jak, kdy a kde bude stavba postupovat a z jakých peněz se bude stavět.

S klíčovým návrhem odpůrců ale vedení Chebu nesouhlasí.

"Požadavek, aby ještě před realizací stavby byla řešena technická a dopravní úprava míst, která představují bezpečnostní problém, by v podstatě stavbu znemožnil," uvedl Vanoušek.

Nejnebezpečnějším místem je podle inženýrů společnosti Edip křižovatka ulic Nižnětagilská, Vrázova a K Maškovu.

"Na úzkých komunikacích, kde v současné době jezdí asi tisíc aut denně, se provoz zvýší asi na čtyřnásobek," upozornil chebský radní Karel Tyrpekl.

Lidé z občanského sdružení Za přívětivý Podhrad už dříve napadli žalobou územní rozhodnutí stavby. Jedním z argumentů je, že rozhodnutí ignoruje připomínky, které už v roce 2009 požadoval chebský stavební úřad. A také vyzvali zastupitele, aby přípravu stavby zastavili.