Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Rychlost silničářů ohlídají ve Varech sněžní kontroloři z magistrátu

  • 1
Silničáři budou v době zimního úklidu ulic pod drobnohledem úředníků karlovarského magistrátu. Ti si chtějí přes zimu denně ohlídat, zda cestáři vyjíždějí včas a na správná místa. Loni se jim totiž nelíbilo, že posypové vozy vyrážejí do ulic pozdě.

Více než 146 kilometrů silnic, 190 autobusových zastávek či 151 přechodů pro chodce. Taková porce práce čeká v zimních měsících na pracovníky firmy, která v Karlových Varech zajišťuje zimní údržbu. A budou pod bedlivým dohledem magistrátních úředníků.

„S vedením firmy už jsme jednali. Dali jsme jim jasné podmínky: buď budou fungovat tak, jak si představujeme, nebo přijdou na řadu sankce. Hrozí i vypovězení smlouvy,“ konstatoval Čestmír Bruštík, první náměstek karlovarského primátora.

Velkou pomocí při kontrole práce úklidové firmy budou GPS vysílače, jimiž je vybaveno každé z úklidových aut. Silničářům na druhou stranu pomůže nová automatizovaná meteorologická měřicí stanice ve Dvořákových sadech.

„Ta dolní doplní stávající v Olšových Vratech a měla by poskytnout relevantnější údaje pro nižší část Karlových Varů,“ vysvětlil Jan Kopál, mluvčí karlovarského magistrátu.

Meteostanice pomůže městu ušetřit peníze

Aktuální data z centra města by se podle něj mohla odrazit v efektivnějším nasazení techniky a následných úsporách. Karlovy Vary vydávají za letní a zimní údržbu přibližně 35 milionů korun.

„Z toho je jedenáct milionů na letní a 24 na zimní údržbu. Ta se provádí od 1. listopadu do 31. března,“ upřesnil mluvčí magistrátu.

Pokud není sníh, což v předchozích letech nebylo výjimkou, provádí firma náhradní čištění ulic. Harmonogram úklidu města má jasně stanovená pravidla. Ta určují, dokdy mají posypové vozy vyjet.

Komunikace v prvním pořadí musejí být uklizené do jedné hodiny po spadu sněhu. Týká se to téměř 42 kilometrů silnic. Do jedné hodiny musejí být uklizené i autobusové zastávky. Dvě hodiny má úklidová firma na pěší zóny a veřejná prostranství. Ani těch není málo. V Karlových Varech je jich více než 29 tisíc metrů čtverečních. Nejvíce času, konkrétně šest hodin, pak má na schodiště, mosty a lávky pro pěší.

Ne všechny komunikace ovšem uklízí společnost, která má s městem od loňského roku smlouvu. Vybrané parkové cesty v centru a chodníky a stezky na sídlištích Stará Role, Růžový Vrch a Čankovská má totiž na starosti Správa lázeňských parků.

I když je zimní údržba Karlových Varů poměrně důkladná, stále jsou místa, kterým by se měli chodci vyhnout. V celém městě je jich 36 a jsou to úseky místních komunikací a chodníků, na kterých se pro jejich malý dopravní význam v zimě schůdnost a sjízdnost neudržuje. Patří mezi ně například schodiště ze Západní ulice k dolnímu nádraží ve směru do Tuhnic či spojka mezi Ostrovským mostem a Nádražní stezkou.