Odvolaný ředitel Martin Leichter rozhodnutí nadřízeného respektuje. Vysvětlil ale, že do funkce přišel až 1. dubna, a nemohl tak ovlivnit opožděné soutěže na dodavatele oprav.

Odvolaný ředitel Martin Leichter rozhodnutí nadřízeného respektuje. Vysvětlil ale, že do funkce přišel až 1. dubna, a nemohl tak ovlivnit opožděné soutěže na dodavatele oprav. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Krajský šéf ředitelství silnic skončil. Pomalu utrácel peníze na opravy

  • 2
I asfaltové záplaty na českých silnicích mají delší životnost než šéfové na Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech. Pouhých deset měsíců vydržel ve funkci šéf zdejší krajské správy ŘSD Martin Leichter. V pondělí ho odvolal jeho nadřízený - generální ředitel ŘSD Pavel Kočica.

Leichterovi ublížilo, že krajská správa loni pomalu utrácela peníze vyčleněné na rekonstrukce zdejších silnic I. třídy a rychlostních silnic. "Důvodem je velmi nízké čerpání rozpočtu především v oblasti oprav," potvrdila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Leichter měl loni k dispozici na větší opravy hlavních tahů celkem 209 milionů. To je víc, než dává kraj na údržbu mnohem rozsáhlejší sítě silnic II. a III. tříd.

Odvolaný ředitel rozhodnutí nadřízeného respektuje. Vysvětlil ale, že do funkce přišel až 1. dubna, a nemohl tak ovlivnit opožděné soutěže na dodavatele oprav. Peníze v rozpočtu navíc paradoxně zbývaly i proto, že se oproti předpokladům dařilo vysoutěžit nižší ceny.

"Zařadili jsme tedy tři stavební akce dodatečně navíc, ale ani tak se nám peníze nepodařilo vyčerpat. Zůstali jsme asi na polovině. Jedna stavba - Jáchymov točka - se zpozdila kvůli prodlouženému tendru, změnám v projektu a nutnosti, aby silnice zůstala průjezdná v zimě," řekl Martin Leichter.

Pomalého čerpání rozpočtu si byl vědom. Letošní plánované zakázky proto začal soutěžit dříve - už loni v prosinci. Za úspěch exředitel považuje obnovení prací na stavbě R6 v úseku Bošov - Lubenec.

Tři ředitelé za poslední dva roky

Leichter na ŘSD v Karlových Varech zůstává, ovšem na nižší pozici vedoucího odboru výstavby. Zajímavé je, že s nově jmenovaným ředitelem správy Lukášem Hnízdilem si jen prohodili funkce. ŘSD spravuje v Karlovarském kraji 235,6 kilometru silnic I. tříd a 40 kilometrů rychlostních silnic.

Za poslední dva roky se na karlovarském ředitelství silnic a dálnic vystřídali tři ředitelé. Pavel Rödl se zdržel rok a tři měsíce. K jeho konci přispěla kontrola pěti tendrů a prakticky ve všech se objevily problémy s porušením zákona o zadávání veřejných zakázek (více čtěte zde).

Další - Petr Keřka - se poroučel už po pěti dnech od jmenování. Dostihla ho minulost. Byl jedním z hlavních aktérů nechvalně proslulé losovačky na karlovarském magistrátu.

Teď po deseti měsících ve funkci odchází i Martin Leichter. Za jeho působení loni v říjnu udělil antimonopolní úřad silničářům pokutu 0,5 milionu korun kvůli chybám ve starším tendru na stavbu úseku R6 Nové Sedlo - Sokolov (více čtěte zde).