Nový úsek silnice R6 mezi Tisovou a Novým Sedlem. Silnice je otevřená zatím pouze ve směru od Chebu na Karlovy Vary, součástí uvedeného úseku je i most přes údolí řeky Ohře nedaleko Sokolova.

Nový úsek silnice R6 mezi Tisovou a Novým Sedlem. Silnice je otevřená zatím pouze ve směru od Chebu na Karlovy Vary, součástí uvedeného úseku je i most přes údolí řeky Ohře nedaleko Sokolova. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Most přes Ohři je ze směru od Chebu na Karlovy Vary opět průjezdný

  • 0
Po roce se pro motoristy otevřela část mostu přes řeku Ohři u Sokolova. Cesta z Chebu do Karlových Varů se zrychlila o téměř devět minut, a to i přes snížení rychlosti na nedokončeném mostu přes železnici.

Spokojeně se mohou od odpoledne usmívat řidiči na frekventovaném úseku rychlostní silnice R6 mezi Chebem a Karlovými Vary. V opačném směru ale budou vozy dál jezdit po objížďce přes Sokolov.

Cesta na více než 40 kilometrů dlouhém úseku se zrychlila o nezanedbatelných devět minut. Místo, kde řidiči ještě v neděli ráno museli uhnout z rychlostní silnice na Černý Mlýn, poznali po poledni už jen podle snížení rychlosti na 80 kilometrů za hodinu a červenobílých vodících terčů.

Udržet pravou nohu na uzdě ale musí řidiči i na nově zprůjezdněné části přemostění řeky Ohře. Prudce zpomalit je například potřeba hned na dalším mostě, tentokrát přes železniční trať. Hned za Transmotelem totiž čeká řidiče kvůli pokračujícím pracím výrazné omezení rychlosti, a to až na 30 kilometrů v hodině.

Na krátkém úseku jsou hned 4 mosty

"Bude to tam velmi nebezpečné," varoval vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu, který se netajil strachem z toho, jestli budou všichni řidiči omezení dodržovat.

Nový úsek silnice R6 mezi Tisovou a Novým Sedlem. Silnice je otevřená zatím pouze ve směru od Chebu na Karlovy Vary, součástí uvedeného úseku je i most přes údolí řeky Ohře nedaleko Sokolova.

Důvodem je další most přes železniční trať. "Most je v provizorní poloze. Je to tam složité, na pouhých 350 metrech jsou hned čtyři mosty. Byl to velký logistický problém," zdůraznil Rozsypálek.

Kdo by zkoušel projet rychleji a nedbal ani na značky s doporučenou dvacítkou, pochopí svou chybu nejpozději v prudké zatáčce u mostu, kde se stavebníci nedokázali vyhnout výrazné terénní nerovnosti.

Stavba má být dokončena v březnu 2012

A jak vypadá srovnání nově otevřené cesty z Chebu do Karlových Varů s objížďkou? Ve všední den před osmou hodinou ráno, trvala cesta od cedule na kraji Chebu až po označení začátku Karlových Varů při striktním dodržování nejvyšší povolené rychlosti přesně 32 minut.

Z toho putování po objízdné trase přes Černý Mlýn, Citice a Sokolov zabralo více než polovinu, přesně 17 minut. Velmi často ale motoristé strávili na objížďce ještě o několik minut více. To když museli čekat na zelenou na sokolovské křižovatce nebo dávat přednost na některém z kruhových objezdů.

Už v létě by se mohlo těžce zkoušeným lidem na trase objížďky v Sokolově definitivně ulevit. Povolení k uzavření mostu u Transmotelu mají stavebníci do 12. srpna. "Ale předpokládám, že směr z Karlových Varů stihneme dokončit a otevřít mnohem dříve. Uděláme pro to všechno," slíbil Rozsypálek z Metrostavu.

"Ukončení celé stavby je pak v březnu roku 2012," připomněl ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Pavel Rödl.