Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na mostu přes Ohři začala zátěžová zkouška, pro auta se otevře 3. dubna

  17:22aktualizováno  17:22
Na unikátním mostě přes řeku Ohři u sokolovského Transmotelu začaly zátěžové zkoušky. Najelo na něj šestnáct štěrkem plně naložených nákladních aut. Otevřen bude ale o dva dny později než se původně plánovalo, tedy 3. dubna.

Na mostu u sokolovského Transmotelu proběhla dnes zátěžová zkouška. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Prvního už sice bude silnice připravená, ale dohodli jsme se, že jí otevřeme o dva dny později. To je neděle, bude menší provoz a vše půjde organizačně zajistit lépe," vysvětlil vedoucí projektu rekonstrukce mostu u Transmotelu Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu.

Na mostě začaly zatěžkávací zkoušky, najelo na něj šestnáct plně naložených nákladních aut. "Budou sem najíždět až do pátku. Osm jich bude nahrazovat stálé zatížení a stejný počet navozuje nahodilé zatížení," popsal Rozsypálek.

Naměřené hodnoty pak budou stavaři pečlivě propočítávat. Už při dnešní zkoušce ale neoficiálně zaznělo, že se ocelový most prohnul o čtyři milimetry. Betonové prý zvládnou pouhý jeden milimetr.

Řidiči tak konečně budou jezdit z Chebu přes Sokolov do Karlových Varů opět po hlavním krajském tahu.  Tedy mezi Tisovou, Sokolovem a Novým Sedlem.

V opačném směru, z Karlových Varů do Chebu, budou motoristé jezdit minimálně do července stejně jako dosud, po objížďce přes Královské Poříčí nebo přes Loket. Není vyloučeno, že objížďka bude platit až do října.

Zrychlení poznají i cestující v autobusech

Změnu na hlavním tahu v regionu poznají i cestující rychlíkovými autobusy. "Cestování by se mělo zkrátit o pět až deset minut. Jízdné ale zachováme stejné," uvedl ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan.

Pro cestující je ale připravena jiná, příjemná změna. "Ve směru na Vary i ve směru na Cheb by u Březové měly přibýt dvě zastávky," doplnil Suchan. Jedná se také o obnovení zastávek v Kolové a Zlaté.

Zatímco dokončení silnice mezi Karlovými Vary a Chebem je na dohled, ve směru do Prahy se stavba zadrhla. Ministerstvo dopravy s ní minimálně do roku 2025 nepočítá. (více čtěte zde)

Politici z regionu se sice snaží ve prospěch dokončení silnice lobbovat,  velkou sílu ale nemají.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letní tábor Vladař na Žluticku.
Tábor dostane novou studnu i klubovnu. Wi-fi ne, narušila by tradici

Mnohamilionové investice plánuje vedení Karlových Varů do oblíbeného letního tábora Vladař na Žluticku. Mezi nejdůležitější úkoly patří oprava dvou budov,...  celý článek

Železnatý pramen s teplotou 11,9 stupně Celsia je nejstudenějším karlovarským...
Karlovarský Železnatý pramen znovu ožije, z pítka ale poteče pitná voda

Železnatý pramen v těsném sousedství karlovarské budovy obchodní akademie brzy znovu ožije. Z pítka, které bude ovládat fotobuňka, ovšem poteče obyčejná voda.   celý článek

Ladislav Cinegr pracuje také s budoucími členy Českomoravské myslivecké jednoty.
O zvěř budou pečovat profesionálové, vidí budoucnost myslivec

Už téměř čtyřicet let je druhým domovem Ladislava Cinegra les. Myslivosti propadl v roce 1978, kdy složil potřebné zkoušky. Nyní k podobným testům připravuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.