U Drmoulu na Chebsku je nejnebezpečnější silnice v Česku. Snímek zachycuje nehodu, při níž řidič dodávky pravděpodobně nedodržel rychlost a s vozidlem dostal smyk. V protisměru naboural osobní auto. Jeden ze spolucestujících přitom z dodávky vypadl. Do nemocnice ho transportoval vrtulník. | foto: archiv Policie ČR

Nejnebezpečnější silnice v Česku je u chebského Drmoulu

  • 21
Pět vážných dopravních nehod s jedním mrtvým, čtyřmi těžce a sedmi lehce zraněnými lidmi. Taková je statistika relativně krátkého úseku silnice I/21 u chebského Drmoulu za roky 2013 až 2015. Pojišťovna Allianz jej vyhodnotila jako nejrizikovější v ČR.

Podmínkou, aby statistici pojišťovny zařadili konkrétní úsek do mapy těch rizikových je, že se na něm za poslední tři roky staly minimálně dvě na sobě nezávislé nehody s vážnými následky, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů. Silnice u Drmoulu tuto podmínku splnila více než dvojnásobně.

„Toto místo je současně vůbec nejrizikovější lokalitou v celé České republice,“ konstatoval Jan Bálek, mluvčí pojišťovny Allianz. Za tři sledované roky se zde stalo celkem 12 dopravních nehod.

Prakticky všechny mají podle zkušeností policistů jednoho společného jmenovatele: počasí. Respektive déšť. A pochopitelně nepřizpůsobení rychlosti jízdy aktuálním podmínkám.

„Upozorňujeme všechny řidiče, aby v tomto úseku, kde je rychlost snížená na 70 kilometrů v hodině, opravdu tuto předepsanou rychlost dodržovali, předejdou tím vážným dopravním nehodám,“ varovala po jednom z vážných karambolů Kateřina Krejčí, mluvčí policie Karlovarského kraje.

Nelichotivá statistika

Nad rizikovými úseky se ovšem nezamýšlejí pouze odborníci z pojišťoven. Mapu sestavenou na bázi Evropského programu hodnocení silnic EuroRAP v letošním roce vydal i Ústřední automotoklub České republiky (ÚAMK).

Údaje na ní vycházejí z dat nasbíraných mezi lety 2013 a 2015. A Karlovarský kraj z hodnocení opět nevychází dobře.

Prakticky pouze dálnice D6 se může pochlubit tím, že je na ní nízké riziko nehod. Celá silnice I/21, na níž je i výše zmiňovaný úsek u Drmoulu, patří podle této statistiky k těm, kde je středně vysoké riziko nehod. Podobná je situace na silnici I/13 mezi Ostrovem a hranicí s Ústeckým krajem.

Úplně nejhůř je na tom z pohledu ÚAMK necelých 17 kilometrů dlouhá silnice I/64 mezi Františkovými Lázněmi, Aší a státní hranicí, kde je riziko vysoké.

Samostatnou kapitolou je podle odborníků na dopravu průtah Karlovými Vary, který je součástí silnice I/6 Karlovy Vary - Praha. Za obzvlášť nebezpečné považují takzvané esíčko pod viaduktem. Při četných nehodách zde opět hraje velkou roli vlhko, případně námraza.

„Sedmdesátka v tomto úseku vůbec neodpovídá profilu komunikace,“ konstatoval dopravní inženýr Ota Řezanka.