Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý Waldsassen se pere s dopravou, Cheb se bojí o průmyslovou zónu

  8:56aktualizováno  8:56
Obrovský nárůst dopravy ve Waldsassenu komplikuje firmám z chebské průmyslové zóny cestu na německé dálnice. Radnice se obává, aby firmy nezamířily jinam.

Nákladní doprava z Chebu zatížila dopravu v sousedním Waldsassenu | foto: Martin Stolař, MAFRA

Nedočkavě čekají představitelé Chebu na to, až bavorský Waldsassen vyřeší enormní nárůst dopravy, se kterým se potýká. Stále víc motoristů totiž využívá k cestě do Německa nedávno dokončený jihovýchodní obchvat města.

A Waldsassen se hroutí pod náporem automobilů.

Silnice jsou přetížené

Úzké komunikace starého města ucpávají kamiony, lidé se dusí výfukovými plyny. Zástupci Chebu se bojí, že problémy s dopravou v Německu zabrzdí bouřlivý rozvoj jejich průmyslové zóny.

„Je to už neúnosné. Silnice jsou přetížené, jezdí tu kamion za kamionem. Smrad, hluk, prach, otřesy. Potřebujeme to už nějak řešit,“ postěžoval si Manfred Schmidt. A podobně se na problém dívají i ostatní obyvatelé německého městečka, kde ještě před několika lety dávaly lišky dobrou noc.

„Množí se stížnosti. Počty aut už jsou neúměrně vysoké. Vzhledem k tomu, že tuto nejkratší trasu na síť německých dálnic využívá řada firem z chebské průmyslové zóny, vidíme nutnost vyřešit průtah Waldsassenem jako zásadní podmínku pro další rozvoj chebské průmyslové zóny. Pro nás je to stěžejní,“ potvrdil starosta Chebu Petr Navrátil.

Právě snadná dosažitelnost německé dálniční sítě je totiž pro řadu firem rozhodující pro to, v jaké průmyslové zóně nakonec zakotví. Ve Waldsassenu se přitom o nutnosti řešit krizovou situaci v dopravě mluví už velmi dlouho.

„Ačkoli řešení otázek dopravy je čistě německou záležitostí, nad tímto problémem jsme se s vedením tamní radnice několikrát sešli. Řešení tranzitní dopravy se dokonce stalo i hlavním volebním tématem, “ pokračoval starosta Navrátil.

Průtah v podzemí

Starosta Bernd Sommer je zastáncem průtahu městem, kdy hlavní trasa využívá bývalý železniční koridor a některé komunikace povedou v podzemí.

„Naopak postavit obchvat Waldsassenu by bylo velmi komplikované. Automobily by musely překonávat velké převýšení, navíc by byl obchvat velmi dlouhý, protože by se musel vyhnout prameništím známé minerálky Kondrauer.

Jenže proti průtahu Waldsassenem se postavila skupina asi třiceti odpůrců. Dá se proto očekávat že kvůli protestům se realizace projektu zabrzdí,“ uvedl starosta.

Stavba průtahu už je připravena, mohl by být hotov do tří let. V současné době je zajištěno jak stavební povolení, tak finanční zajištění projektu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Karlovarský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Letní tábor Vladař na Žluticku.
Tábor dostane novou studnu i klubovnu. Wi-fi ne, narušila by tradici

Mnohamilionové investice plánuje vedení Karlových Varů do oblíbeného letního tábora Vladař na Žluticku. Mezi nejdůležitější úkoly patří oprava dvou budov,...  celý článek

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
V Císařských lázních budou moci lidé do kasičky přispět na obnovu

Veřejnou sbírku na Císařské lázně vyhlásil tento týden Karlovarský kraj, kterému budova patří. Má pomoci nákladné rekonstrukci národní kulturní památky, která...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.