Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správci kolejí slibují, že za rok budou mít Vary nové hlavní nádraží

  9:49aktualizováno  9:49
Hlavní nádraží v Karlových Varech není výstavní vstupní branou do města, ale jeho ostudou. To se má konečně změnit. Nová podoba výpravní budovy vychází z projektu architekta Petra Franty.

Vizualizace nové podoby Horního nádraží v Karlových Varech. | foto: České dráhy

Podle Jakuba Ptačinského, mluvčího Správy železniční dopravní cesty, začne její stavba v únoru příštího roku. A hotovo by měli stavbaři zahlásit už v listopadu. Příští rok je přitom už druhým termínem, kdy má být nádraží hotové. Podle původního záměru mělo stát už v roce 2012.

Fotogalerie

„To je dobrá zpráva. Celé čtyři roky jsme jednali jak s Českými drahami, tak se Správou železniční dopravní cesty. Žádali jsme je o konkrétní termín, na kterém závisí i záměr města upravit prostranství před nádražím a vybudovat novou lávku na sídliště Růžový Vrch,“ reagoval na zprávy Petr Kulhánek, primátor Karlových Varů.

To, že současná podoba nádraží už zdaleka nesplňuje běžné standardy, si dobře uvědomuje i Správa železniční dopravní cesty. Současná výpravní budova je totiž pouze provizoriem, které v Karlových Varech vzniklo bezprostředně po válce, na jejímž sklonku město bombardovala spojenecká letadla. Za oběť náletu tehdy padla také větší část nádraží.

„Této skutečnosti odpovídá i současný technický stav budovy, kdy řada stavebních konstrukcí je již za horizontem své životnosti. V nedávné době byla zrekonstruována část provozních prostor v budově takzvané staré pošty, zejména tedy dopravní kancelář a prostory oblastního ředitelství. Zbývající část budovy je však v havarijním stavu a současné standardy vybavení pro odbavení cestujících nesplňuje. Provozní uspořádání a vybavení pro cestující je minimalizováno na nejnutnější služby,“ konstatoval Jakub Ptačinský.

Nová výpravní budova vychází z projektu architekta Petra Franty z roku 2010. „Navrhovaná stavba bude překonávat svažitý terén. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě střechy a symetricky budovu rozděluje,“ popsal novou podobu nádraží Ptačinský. Celý projekt je navržen pro spolufinancování z prostředků Evropské unie, operačního programu Doprava.

Jakmile bude hotová hrubá stavba nové nádražní budovy, přijde na řadu i prostranství před ní. „Jsme na to technicky i finančně připraveni. V prostoru před nádražím vznikne malý autobusový terminál a parkoviště. Součástí projektu je i nová lávka pro pěší na Růžový Vrch,“ nastínil plány města Petr Kulhánek.

 Jednoho se ale Karlovaráci nedočkají. Před nádraží se měla přestěhovat část litinového zastřešení nástupišť. To se ale nestane. „Zčásti zůstane na peroně, kousek zastřešení se ale dostane i do muzea,“ potvrdil náměstek primátora Jiří Klsák.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ladislav Cinegr pracuje také s budoucími členy Českomoravské myslivecké jednoty.
O zvěř budou pečovat profesionálové, vidí budoucnost myslivec

Už téměř čtyřicet let je druhým domovem Ladislava Cinegra les. Myslivosti propadl v roce 1978, kdy složil potřebné zkoušky. Nyní k podobným testům připravuje...  celý článek

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.