(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Od příštího víkendu začnou Karlovarským krajem opět jezdit cyklobusy

  • 0
Příští víkend začnou pro turisty v Karlovarském kraji znovu jezdit oblíbené cyklobusy. Cena za sezonní kartu zůstala 499 korun a připraveno je celkem pět tras. Uvažuje se i o zavedení cyklobusu z Karlových Varů do Prahy.

"Každoročně se snažíme pro cestující přichystat nějakou novinku. Letos bude modrá trasa mezi Střelou a Vladařem začínat už v Sokolově," uvedl Zdeněk Suchan, ředitel společnosti Autobusy Karlovy vary, která provoz cyklobusů v regionu zajišťuje.

Trasy cyklobusů

Krušnohorská (červená)
Cheb, Kynšperk, Sokolov, Karlovy Vary, Ostrov, Jáchymov, Boží Dar, Klínovec
Porolavím k Blatenském příkopu (žlutá)
Sokolov, Chodov, Nová Role, Nejdek, Nové Hamry, Horní Blatná, Boží Dar
Z Kraslic přes přírodní park Přebuz (oranžová)
Kraslice, Bublava, Stříbrná, Přebuz, Vysoká Pec, Nejdek
Mezi Střelou a Vladařem (modrá)
Karlovy Vary, Bochov, Žlutice, Chyše, Valeč
Slavkovský les (zelená)
Sokolov, Prameny, Mnichov, Bečov, K. Vary

Za sezonní kartu zaplatí cyklisté 499 korun, stejně jako loni. O víkendech a svátcích budou moci cyklisté využívat celkem pět tras.

"Zelená po Slavkovském lese je pouze na objednávku," upřesnil Suchan s tím, že za páteřní považuje Krušnohorskou (červenou) trasu.

"Na našich internetových stránkách najdou zájemci jízdní řády i profily doporučených tras," upozornil ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary.

Vedení společnosti uvažuje i o zavedení cyklobusu z Karlových Varů, respektive Chebu do Prahy.

"Dálkový autobus s vlekem na kola může začít jezdit prakticky okamžitě. Potřebujeme pouze vysondovat, jestli by lidé o tuto službu měli zájem," řekl ředitel Suchan. "Mě osobně by to lákalo, projet se na kole po Staroměstském náměstí," doplnil.

Příští rok by se mohlo jezdit i po česko-německé trase

Přemýšlí už také o novinkách na příští sezonu. Rád by zavedl cyklobus i na česko-německé trase z Kraslic přes Klingenthal a Bad Brambach do Aše. "Uvažovali jsme o této variantě už letos, ale administrativně to je náročné. Proto jsme náš záměr odložili," doplnil Suchan.

Ročně přepraví společnost, která cyklobusy v kraji provozuje od roku 2003, mezi třemi až čtyřmi tisícovkami cyklistů. Náklady se pohybují kolem milionu korun. "A to se na tržbách nedá vybrat, obsazenost autobusů je tak padesátiprocentní. Lidé se většinou nechají vyvézt na kopec a dolů jedou na kole," vysvětlil Suchan.

Přesto začíná být provoz podle jeho slov především díky partnerům projektu rentabilní.