Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé žijící nedaleko obchvatu Chebu uspěli se stížností na hluk

  16:37aktualizováno  16:37
Lidé kolem jihovýchodního obchvatu Chebu uspěli se stížností na hlučnost nové silnice. Kraj nechal zpracovat několik návrhů na omezení šíření hluku. Do chebské čtvrti Háje by mohly vrátit klid.

Jihovýchodní obchvat Chebu. Most v Hájích - protihlukové stěny končí s mostní konstrukcí. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Obyvatele Hájů trápí hluk z jihovýchodního obchvatu. Tvrdí, že poté, co se nová silnice dostala do navigací a doprava narostla, obtěžuje je hluk projíždějících automobilů nad únosnou mez.

Nejprve vystoupili na jednání zastupitelů. Silnice však patří kraji. Proto se vydali požádat o pomoc i krajské zastupitele. U nich uspěli. Zástupci kraje a správci krajských silnic se vypravili přímo na místo, aby se s Chebskými dohodli.

„Postavili jsme novou silnici, která má za úkol odvést dopravu z centra města Chebu. A přestože trasa takzvaně splňuje normu, je jasné, že vyšší hlučnost má na kvalitu života v této lokalitě nemalý vliv. Proto jsme nechali krajskou správu a údržbu silnice vypracovat několik návrhů, jak hlučnost snížit. S návrhy vyjela dopravní komise kraje do Chebu, kde jsme se sešli se zástupci obyvatel,“ přiblížil dosavadní postup zástupce hejtmana Jakub Pánik.

Jsou tři varianty, jak pomoci snížit odhlučnění

Z jednání vyplynuly tři varianty odhlučnění, které jsou vyhovující pro kraj i pro obyvatele Hájů. Jsou to dobudování protihlukové stěny, výsadba neopadavých dřevin a snížení rychlosti pro nákladní automobily.

„Jsme rádi, že kraj chce náš problém řešit. Máme teď v ruce už konkrétní materiál na dodatečná protihluková opatření,“ uvedl zástupce nespokojených obyvatel Petr Valeba.

Jak řekl, uvažuje se například o stavbě 130 metrů dlouhé a 2,5 metru vysoké zdi. Ta by měla navázat na protihlukovou konstrukci, která už byla vybudována na mostě v průběhu vlastní stavby obchvatu.

Dalším opatřením je snížení rychlosti pro vozidla nad 3,5 tuny. Kamiony by tak v úseku, odkud se hluk do okolí šíří nejvíc, musely jet jako v obci. Rychlost by tu byla snížená až na 50 kilometrů v hodině. Posledním krokem je výsadba neopadavé zeleně. Pás dřevin by měl zachytit hluk z okružní křižovatky.

„Rada kraje teď pověří správu a údržbu silnic, aby s použitím vybraných variant vypracovala protihlukovou studii. Až projektant určí, o kolik se hlučnost sníží, uvidíme, co bude dál. Pokud se hlučnost sníží o více než 20 procent, stojí za to studii dopracovat k projektu. Pokud to bude méně, budeme muset hledat jiné cesty, jak šíření hluku směrem k zástavbě zabránit,“ dodal Pánik.

Lidé z Hájů se těší, že pokud vše půjde hladce, mohli by o odhlučnění obchvatu rozhodnout krajští zastupitelé v září. „Pak už je to v režii stavebních firem, ale dá se předpokládat, že příští rok bychom tady v Hájích už mohli mít klid,“ doplnil Veleba.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ondřej Lukáč se umístil na třetím místě na Mistrovství světa v naturální...
Dozorce má u vězňů respekt, jako kulturista je třetí nejlepší na světě

Zřejmě nejrespektovanějšího dozorce v České republice mají ve věznici v Kynšperku nad Ohří. Ondřej Lukáč, který zde pracuje, se totiž umístil na třetím místě...  celý článek

Veterinární lékařka Eva Jiránková ve své ordinaci v Sedlecké ulici na Růžovém...
V Karlovarském kraji chybí veterináři, skončila tak noční pohotovost

V Karlovarském kraji je nejméně zvěrolékařů v rámci republiky. Z personálních důvodů tak musela být uzavřena jediná pohotovost v regionu.  celý článek

Rivalové na karlovarském terminálu, autobusy společností FlixBus a RegioJet.
Dopravci bojují o cestující, do Prahy lze dojet i za cenu jízdenky MHD

Boj o linku na cestě Karlovy Vary - Praha sílí. Proti sobě stojí žluté a zelené autobusy. Obě společnosti nově zavedly plovoucí ceny jízdenek, cesta tak může...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.