T- Mobile.

T- Mobile. | foto: AP

Dovolají se, ale nic neslyší. T-Mobile v Nejdku řeší problémy se sítí

  • 11
S nedostupností služeb mobilního operátora T-Mobile se od začátku týdne potýkají někteří jeho zákazníci v Nejdku na Karlovarsku. Někdy se nemůžou dovolat, protože telefon úplně ztratí signál. Nebo se dovolají, ale neslyší protistranu. Za situaci mohou komplikace při běžné údržbě sítě.

První problémy se signálem lidé v Nejdku a okolí zaznamenali v pondělí 24. září. Ten den společnost T-Mobile v této oblasti prováděla plánovanou údržbu vysílačů.

"Bohužel došlo k neočekávaným technickým komplikacím, které měly za následek problémy s mobilními službami," vysvětlila mluvčí operátora Martina Kemrová.

Služby se podle ní podařilo obnovit v úterý 25. září v poledne. "Ve čtvrtek jsme restartovali všechny systémy a naši technici teď na místě ověřují, zda jsou hlasové služby zákazníkům k dispozici bez omezení," ujistila mluvčí. Podle ní T-Mobile v případě krátkodobých výpadků o plošné kompenzaci neuvažuje, zákazníci však mohou službu reklamovat.

SIM kartu T-Mobile má i třicetiletá Lenka z Nejdku. Podle ní problémy se signálem v úterý rozhodně neskončily, jak zástupci operátora tvrdí.

"Ve středu večer jsem volala příteli. Hovor se opět spojil, ale jeho jsem neslyšela," popsala mladá žena poslední neúspěšný pokus o komunikaci.

Protože má T-Mobile i ve služebním telefonu, měla možnost ověřit, že problém je skutečně u operátora. Hovory z obou přístrojů dopadly stejně. Stejné problémy podle ní řeší i řada lidí v jejím okolí, kteří T-Mobile používají.

"Očekávala bych, že vzhledem k vyúčtování, která společnosti každý měsíc platím, pošle alespoň SMS s informací, že v oblasti Nejdku řeší technické potíže. Na smlouvě, kterou jsem se společností T-mobile uzavřela, je uvedena adresa mého bydliště. Pro takovou firmu přeci nemůže být problém, vyhledat v databázi klienty, kteří v Nejdku bydlí a poslat jim omluvnou zprávu. Po této zkušenosti změním operátora v soukromém telefonu," zlobí se zákaznice.

Výpadky ovlivnily i komunikaci ve společnosti Witte Nejdek

S dočasnou nepoužitelností mobilních telefonů kvůli problémům se signálem se potýkají i ve společnosti Witte Nejdek. Výrobce zamykacích systémů pro automobilový průmysl používá služby operátora ve firemních mobilech.

"Samozřejmě nás to omezuje při komunikaci nejen uvnitř firmy, ale i ven," komentovala problémy se sítí mluvčí Martina Poštová. Podle ní společnost aktuálně komunikuje hlavně prostřednictvím pevné linky.

Ve čtvrtek v 11 hodin dopoledne se ve Witte dozvěděli, že už by služby měly být plně funkční.

"Samozřejmě to ověřujeme, protože tu informaci jsme dostali už několikrát. V současné době mám na služebních mobilech plný signál, ale nevím, jestli to platí pro celou firmu. Odpoledne budeme vědět víc. Nyní to komplexně prověřuje náš IT tým, protože máme těch mobilních telefonů velké množství," řekla Poštová.