Takhle by měl vypadat interiér nové budovy karlovarského horního nádraží po chystané rekonstrukci. Cestující si ale budou muset ještě nějaký čas počkat.

Takhle by měl vypadat interiér nové budovy karlovarského horního nádraží po chystané rekonstrukci. Cestující si ale budou muset ještě nějaký čas počkat. | foto: České dráhy

Zahájení přestavby karlovarského horního nádraží je stále v nedohlednu

  • 1
Dlouhá léta slibovaný sen o krásném, čistém a modernizovaném horním nádraží v Karlových Varech opět zůstává jenom snem. Zpustlá výpravní budova totiž bude strašit dál. Přestože původně měla modernizace začít už na podzim 2011, podle českých drah v tuto chvíli nelze stanovit žádný termín.

"Máme zpracovanou projektovou dokumentaci k rekonstrukci nádraží včetně vydaného stavebního povolení. Do konečného rozhodnutí o budoucnosti vlastnictví výpravních budov a jejich možném převodu pod státní organizaci Správa železniční dopravní cesty jsou veškeré investice Českých drah prozatím pozastaveny," uvedla pro MF DNES mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Podle původních plánů měla modernizace horního nádraží začít bouráním staré budovy už na podzim roku 2011. S prvními cestujícími v nové dvoupodlažní budově ze skla a oceli za 60 milionů korun počítal dopravce koncem loňského roku. Původní historická budova i její přízemní přístavek ale není ani vyklizený.

Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný se v těchto dnech nechal slyšet, že rekonstrukce nástupiště včetně stavby výpravní budovy by mohla za určitých podmínek začít počátkem roku 2014.

Novotný zjišťoval možnost urychlení rekonstrukce u dnes už bývalého ministra dopravy Zbyňka Stanjury.

"Na dezolátní stav horního nádraží dlouhodobě poukazují nejen obyvatelé města, ale i turisté a lázeňští hosté. Vyřešit situaci by mohl převod nádraží z majetku Českých drah na státní organizaci SŽDC, která disponuje potřebnými financemi na obnovu chátrajících nádraží," uvedl hejtman.

Z odpovědi exministra dopravy podle Josefa Novotného vyplynulo, že se převod nádraží z majetku ČD do majetku SŽDC i nadále připravuje. "Velmi pozitivní zprávou je také to, že příprava rekonstrukce 1. a 2. nástupiště železniční stanice Karlovy Vary je před dokončením. Celkové náklady by měly dosáhnout 640 milionů korun s evropskou dotací," dodal hejtman.

Krajská vláda předpokládá, že ČD a SŽDC vyřeší převod budovy ještě letos. "Diskuse o převodu nádražních budov pod provozovatele dráhy, tedy SŽDC, se vede již delší dobu. Reálné přípravy pro jeho uskutečnění jsou již zahájené. O stanovení podmínek a termínu však rozhoduje vláda," upozornila mluvčí ČD Kateřina Šubová.