Zájemci se pak od 13 do 17 hodin mohou zdarma vozit v historických vagonech, které mezi zastávkami budou pendlovat. Cestující dostanou i pamětní jízdenku.
Historie železniceCelková délka - 15,1 km |
"Je to velký úspěch. Do Slavkova dorazí vlakem i Franz Josef s chotí. Císař totiž vydal dekret, díky němuž byla místní železnice v roce 1901 dostavěna. V pátek ji přijede zkontrolovat," řekla s nadsázkou starostka Jana Vildumetzová.
Šestikilometrový úsek do Krásného Jezu opravila na své náklady (20,4 milionu korun) státní Správa železniční a dopravní cesty. Rekonstrukce obnášela vysekání náletových dřevin, výměnu štěrkového podloží, pražců, kolejnic.
Stát obnovil alespoň polovinu slavkovské trati (druhá část ze Slavkova opačným směrem do Lokte zůstává zavřená) po mnoha letech složitých jednání a přesvědčování pouze pod podmínkou, že ji bude využívat slavkovská strojírenská firma Legios.
Ta vyrábí železniční cisterny a zatím je vozí ze Slavkova k montáži do svého závodu v Lounech rozebrané na kamionech po silnici. Legiosu se ale asi už letos nepodaří zprovoznit vlečku, která má napojit závod na opravenou železnici. Jedinou dopravu tak zatím na trati nečekaně obstarají osobní vlaky.
Od 5. července do 1. září budou do Krásného Jezu jezdit ve zkušebním provozu tři páry vlaků denně, ale pouze o víkendech.
V Jezu se dá přestoupit na Karlovy Vary a Mariánské Lázně. Čekání na spoj by podle jízdního řádu nemělo být delší než deset minut.
"Věřím, že železnici v letních měsících využijí naši občané i turisté. Byla šestnáct let zavřená, Slavkov je deváté největší město v kraji. Máme u nás řadu památek, zajímavá je například vyhlídková věž na kostele sv. Jiří nebo muzeum. Lidé mohou vyrazit vlakem třeba na pěkný výlet do Mariánských Lázní nebo Karlových Varů," pobízí Jana Vildumetzová.
O hrazení ztrátové dopravy se napůl podělí město a kraj. Další osud osobní přepravy není zatím jasný. Podle Jany Vildumetzové by se vlaky mohly na trati znovu objevit s novým jízdním řádem na jaře příštího roku.