Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové vedení kraje chce víc šetřit a popohnat dostavbu dálnice D6

  16:24aktualizováno  16:24
První priority nového vedení Karlovarského kraje představila čerstvá hejtmanka Jana Vildumetzová z hnutí ANO. Jde o rozpočet a také dopravu, konkrétně dostavbu D6. Její kroky tak povedou za ministrem Danem Ťokem.

Dálnice D6. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Do prvních důležitých úkolů se pouští koalice v čele s hejtmankou Janou Vildumetzovou. Podívat se chce na návrh rozpočtu, který sestavila bývalá krajská vláda s ČSSD. Jak Jana Vildumetzová již při podpisu koaliční smlouvy naznačila, schválit by jej měli zastupitelé v prosinci.

„Rada Karlovarského kraje jej schválila se schodkem 1,1 miliardy, který by měl být financován z úvěru a fondu budoucnosti. Myslím si, že je to nepřijatelné při daňových příjmech okolo dvou miliard a mandatorních výdajích okolo tří miliard korun,“ uvedla hejtmanka.

Hejtmanka je přesvědčená, že schodek bude nižší

Sejít se kvůli tomu má nový finanční a kontrolní výbor, který detailně zkontroluje každou položku. „Jsem přesvědčená, že schodek 1,1 miliardy nebude výsledným číslem rozpočtu, který bychom měli schvalovat v prosinci letošního roku,“ řekla hejtmanka.

Podle exnáměstka pro zdravotnictví a dopravu Jakuba Pánika z ČSSD je nutné podívat se na přesnou skladbu rozpočtu.

„Ten rozpočet není schodkový, naopak byl přebytkový o 70 milionů. Těch 70 milionů je přesunuto do fondu budoucnosti a rozpočet je koncipován jako vyrovnaný,“ uvedl.

Zároveň zmínil, že kraj počítá i s vnějšími zdroji a půjčuje si na takzvané předfinancování akcí. „Až tyto akce udělám, tak finance dostanu. To přece není schodek,“ namítl.

Kromě toho se chce ale nová hejtmanka podívat i na krajem zřizované organizace, jako je například Karlovarská krajská nemocnice a údržba silnic. „Budeme chtít vidět hospodaření, jestli tam nebudou možné nějaké úspory,“ naznačila.

Čtyři kilometry dálnice do Prahy jsou málo

Jejím další prioritním tématem je dostavba D6 do Prahy. Připomněla, že za 8 let vzniklo jen něco málo přes 4 kilometry dálnice, což podle ní není zrovna úspěchem.

„Mé první kroky povedou k panu ministru dopravy Ťokovi. Jsem přesvědčená, že tím hlavním koordinátorem musí být hejtman. Ten bude dohlížet, zda práce, výkupy pozemků a všechny věci spojené s výstavbou D6 pokračují, jak mají,“ přiblížila.

Bývalé vedení kraje na tuto věc mělo podle Jakuba Pánika poslankyni a krajskou zastupitelku Markétu Wernerovou z ČSSD. Ta své kolegy o stavu vyjednávání pravidelně informovala. „Budu jenom rád, že tato činnost bude pokračovat,“ uvedl Jakub Pánik.

Proč je hotových jen několik kilometrů dálnice na Prahu je podle něj otázkou na vládu, která došla před lety k rozhodnutí, že D6 není potřebná.

Právě dostavby D6 se týkal požadavek opozičních Starostů a nezávislých s partnery. Ti po zastupitelích chtěli, aby na každém jednání probrali, co je kolem dálnice nového. Koalice ale jejich požadavek smetla.

„Připadá mi to jako snaha programově zatlouct cokoli, co v úterý navrhovala opozice,“ uvedl lídr a primátor STAN a partnerů Petr Kulhánek. Doufá ale, že se nyní nezhorší vztahy mezi městem a krajem. Ty jsou podle něj nyní nejlepší v historii.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.