Původní vizualizace projektu Central park, který plánuje společnost Gamma

Původní vizualizace projektu Central park, který plánuje společnost Gamma Property ze skupiny Lordship v Karlových Varech. | foto: Lordship a.s., MAFRA

Plány stavby nové karlovarské čtvrti provázejí otázky okolo dopravy

  • 0
Dvě zásadní otázky musí vyřešit majitelé pozemků okolo dolního nádraží v Karlových Varech, kde plánuje developer čtvrť za miliardy. Vyplynuly z hotové studie.

Zatím pouze takzvaný hrubopis toho, jak bude vypadat okolí dolního nádraží, má vedení karlovarské radnice. Narazilo ale na dva body, nad kterými se musí sejít jak úředníci magistrátu, tak další majitelé pozemků. Těmi jsou také Správa železniční a dopravní cesty či Karlovarské minerální vody se svým areálem bývalé stáčírny.

„Pokud to velmi zestručním, jsou dvě zásadní věci, které jsou velmi kolizní. První představuje železniční koridor, který by měl být částečně nebo zcela pod zemí. Technicky to není problém, problém je, kdo to zaplatí. Druhou věcí je, jak vyřešíme dopravní terminál,“ řekl karlovarský primátor Petr Kulhánek.

Město železniční koridor zaplatit nechce. V případě dopravního terminálu stále existují dvě varianty, jak by měl vypadat. Ta první počítá s tím, že bude zahrnovat jak městskou, tak příměstskou dopravu.

Druhá ji rozděluje mezi území současného terminálu a Varšavskou ulici. „Musíme se dobrat jedné konkrétní varianty. Z mého pohledu, a je to můj názor, který má řadu příznivců i odpůrců, by měla být MHD situovaná na současné parkoviště ve Varšavské a na území dolního nádraží by vedl koridor k meziměstské dopravě,“ uvedl primátor.

Až se tyto otázky vyřeší, může začít projektovat svůj Central park Karlovy Vary britská developerská společnost Lordship. Ta už několik let plánuje, že dolní nádraží a jeho okolí promění prakticky v novou a moderní městskou čtvrť. Řídit se přitom musí pravidly, která pro stavby v lázních platí.

„Rád si počkám na reálnou studii. V původním návrhu bych konflikt viděl, protože postavit na tomto území objekt, který má na výšku sto metrů, opravdu není žádoucí,“ řekl primátorův náměstek Jiří Klsák, který je zapojený v přístupových jednáních města na Seznam světového dědictví UNESCO.

Připomněl, že v Karlových Varech se bude rozšiřovat památková zóna, která skončí až u sportovišť v Tuhnicích.

Z dolního nádraží už zmizely všechny bývalé železniční budovy. Pozemky čistí jejich majitel, firma Gamma Property. Je součástí společnosti Lordship.