Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Chodova pojedou vlaky až dvakrát rychleji, vznikne i moderní nádraží

  17:14aktualizováno  17:14
Zvýšit rychlost vlaků a zlepšit komfort cestování. To je cílem modernizace železnice v Chodově na Sokolovsku za půl miliardy korun. Práce začaly letos, pokračovat budou na jaře.

Demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať u Chodova. | foto: archiv Chládek & Tintěra

Během prací, při kterých se stavbaři neobejdou bez úplných výluk, dojde na kompletní úpravu dvou kilometrů tratě mezi Chodovem a Novým Sedlem, ležící na páteřní železniční cestě z Karlových Varů do Chebu.

Fotogalerie

Za dílem, které vyjde na více než půl miliardy korun, stojí česká stavební společnost Chládek & Tintěra. Ta zahájila práce už letos úpravami ve stanici Nové Sedlo.

„Tady stavbaři v zájmu zvýšení traťové rychlosti upravili koleje a přidali na ně čtyři nové výhybky. Tyto úpravy umožní rychlé odbočení z hlavní tratě do stanice Chodov rychlostí 80 kilometrů v hodině. Dosud tudy musely vlaky jezdit pouze poloviční rychlostí,“ uvedla mluvčí společnosti Hana Tintěrová.

Nejzajímavější částí projektu byla demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať, jehož podjezdná výška neumožňovala pod něj umístit trakční vedení.

„Komplikované demoliční práce jsme museli pečlivě naplánovat. Probíhaly za běžného provozu ve stanici. Přemostění jsme postupně rozebrali v částečných výlukách pomocí těžkotonážního autojeřábu. I pro nás, stavbaře, to byl docela nevšední zážitek,“ vysvětlil projektový vedoucí společnosti Martin Počta.

Výluka celé trati začne na jaře

Firma nyní přesouvá své zaměstnance do stanice Chodov a až do konce stavební sezony se zde bude věnovat přípravám dalších etap projektu. Za provozu nebo v částečných výlukách tam stavbaři vybudují základové patky pro nové sloupy trakčního vedení a připraví úpravy mostu na karlovarském zhlaví.

„Stavba se až dosud obešla bez úplné výluky trati. K té dojde na jaře příštího roku, až začneme s přebudováním kolejiště ve stanici Chodov a spojky Chodov – Nové Sedlo. Čeká nás především výstavba nového ostrovního nástupiště s bezbariérovým přístupem a kratšího bočního nástupiště pro vlaky směřující do Nové Role,“ popsal Počta.

Během výluky musí stavbaři stihnout také rekonstrukci trati ve stanici. Mezi jednotlivými stanicemi upraví trakční vedení a následně doplní dispečerskou řídicí techniku.

„Vedle rychlejšího cestování se cestující mohou těšit především na moderní nádraží v Chodově s novými zastřešenými bezbariérovými peróny a osvětlením. Nebude chybět nový informační a orientační systém,“ doplnil Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra.

Investorem úprav je státní Správa železniční dopravní cesty, která je od 1. července letošního roku vlastníkem více než patnácti stovek nádražních budov v republice.

„V příštích dvou letech plánujeme opravovat nádraží v Chebu, kde se počítá s částkou 149 milionů. A ve Františkových Lázních, kde bychom měli proinvestovat 55 milionů korun,“ informoval mluvčí státní společnosti Marek Illiaš.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.