Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé v lázních jsou jako zapadlí vlastenci. Večer vlaky z Prahy nejezdí

  8:03aktualizováno  8:03
Jako zapadlí vlastenci si teď připadají kvůli špatnému spojení mnozí lidé z Karlovarského kraje. Stát sice nasypal miliardy korun do oprav železničních tratí, z Prahy se ale večer domů nedostanou. Nejhorší situace je na Mariánskolázeňsku.
Dostat se večer z Prahy do Mariánských Lázní vlakem je téměř nemožné. (Ilustrační snímek)

Dostat se večer z Prahy do Mariánských Lázní vlakem je téměř nemožné. (Ilustrační snímek) | foto: Libor TeichmannMF DNES

Večerní spojení mezi Karlovarským krajem a Prahou zcela chybí. Stát přitom investoval miliardy do obnovy železnic. Rychlíky už nezastavují ani v Lázních Kynžvart. Lepší není ani autobusové spojení.

"Byl jsem v šoku, když jsem zjistil, že poslední rychlík z Prahy do Mariánských Lázní odjíždí z hlavního nádraží v 18:15. Ten příští končí v Plzni a není k němu další přípoj," postěžoval si Pavel Strnad z Mariánských Lázní.

"Míváme v Praze pravidelné porady, které končí po 17. hodině. Vždycky jsem si po poradě zaběhl na dobrou večeři a v klidu vyrazil na rychlík. Teď mě čeká jen šílená stíhačka tramvají na nádraží. Mám jen několikaminutovou rezervu. Pokud mi vlak ujede, mám smůlu," dodal.

A s ním i velká část kraje. Do Karlových Varů nebo do Chebu se dá jet ještě rychlíkem přes Ústí nad Labem. Cesta je ale delší a hlavně dražší. Navíc vlak skončí v Chebu a směrem na Mariánské Lázně nebo do Aše už nic nejede.

Co by chtěl změnit Karlovarský kraj

Prodloužit denně kromě soboty, přinejmenším v pátek a neděli, vlak R752 z Plzně do Chebu.

Zavést denně kromě neděle vlak s odjezdem z Chebu asi v 5:33 a s vazbou v Plzni na vlak R773 (Klatovy - Praha). Tento vlak by v Chebu byl navázán na uzel regionální dopravy.

Prodloužit denně, přinejmenším v pátek a neděli, spoj R600 o úsek Chomutov - Cheb a prodloužit denně, přinejmenším v sobotu a v pondělí, spoj R603 o úsek Cheb - Chomutov.

Zavést vlaky mezi Chebem a Ústím nad Labem zhruba v tomto čase: Cheb 20:16 - Ústí n/L 23:07 a Ústí n/L 4:50 - Cheb 7:41.

K vedení vlaků SC Pendolino byl ze strany zástupce Karlovarského kraje vznesen dotaz na možnost projednat rozšíření nabídky spojů v trasách vlaků 753 a 754.

O nic lepší situace ale není ani v případě autobusové dopravy. Poslední autobusy z Prahy do Chebu jedou v 18:30 a ve 20:30 hodin. Do Karlových Varů pak poslední spoj vyjíždí ve 21:30.

Situaci se snaží vyřešit Karlovarský kraj společně s ministerstvem dopravy, které objednává vlakovou rychlíkovou dopravu. Jenže chybí peníze.

Kraj na konci února poslal ministerstvu dopravy sedm připomínek k jízdním řádům. Jednou z nich je například prodloužení trasy rychlíku č. 752 z Plzně do Chebu. Tento rychlík má v současnosti odjezd z Prahy ve 20:15.

Právě poslední změny v jízdním řádu loni v létě vysvětlovalo ministerstvo dopravy snahou ušetřit. Ušetřilo ale na úkor cestujících. Přitom do rekonstrukce železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu investuje stát miliardy korun.

V roce 2011 skončila optimalizace trati z Plzně do Chebu a o rok později se rozběhly opravy na trase Praha - Plzeň. Ty mají skončit v roce 2018. Vznikne při nich čtyři kilometry dlouhý tunel, který má být nejdelší v republice.

Komplikace v dopravě způsobilo regionu i rozhodnutí Plzeňského kraje zrušit několik osobních vlaků ve směru z Plzně do Chebu. Navíc se na této trati dají čekat další změny.

Je třeba počítat s dalšími změnami

"Plzeňský kraj připravuje podle dostupných informací komplexní restrukturalizaci dopravy na rameni trati 170 Plzeň - Cheb. O její definitivní podobě nejsou relevantní informace," uvedl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.

Cestující v osobních vlacích mezi Chebem a Plzní musí navíc přestupovat buď v Mariánských Lázních, nebo v Plané.

V tomto případě jsou ale na vině dotační pravidla.

"Jedná se bohužel o nutnost vyvolanou čerpáním prostředků na pořízení vozidel z Regionálního operačního programu NUTS Severozápad. Vozidlo může dle pravidel jezdit pouze 10 procent výkonu mimo dotační území," vysvětlil Navrátil.

A protože oba kraje patří do různých oblastí, musí cestující ve směru na Plzeň přestupovat. Do Ústeckého kraje ale jezdí nové osobní vlaky přímo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letní tábor Vladař na Žluticku.
Tábor dostane novou studnu i klubovnu. Wi-fi ne, narušila by tradici

Mnohamilionové investice plánuje vedení Karlových Varů do oblíbeného letního tábora Vladař na Žluticku. Mezi nejdůležitější úkoly patří oprava dvou budov,...  celý článek

Základy tanga představí zájemcům tanečník Javier Antar a Patricie Poráková.
Tangem máme prodchnutý život skrz naskrz, říká karlovarská rodačka

Karlovarská Tržní kolonáda v sobotu ožije vášnivým tancem. Pořádat se zde bude otevřená taneční lekce a tančírna argentinského tanga. Návštěvníci budou mít...  celý článek

Veterinární lékařka Eva Jiránková ve své ordinaci v Sedlecké ulici na Růžovém...
V Karlovarském kraji chybí veterináři, skončila tak noční pohotovost

V Karlovarském kraji je nejméně zvěrolékařů v rámci republiky. Z personálních důvodů tak musela být uzavřena jediná pohotovost v regionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.