Na chebské radnici začal nově fungovat takzvaný spotřebitelský ombudsman. Podle informací od Jiřího Jeřábka, který vede oddělení živnostenského úřadu, byl tento institut zaveden pro okamžité řešení palčivého problému s nepoctivým prodejem na předváděcích akcích.
Kde hledat pomocV Karlovarském kraji se oklamaní senioři mohou obrátit na Sdružení českých spotřebitelů, Pobřežní 1804/5, Cheb (tel. 354 433 413, e-mail: espro@email.cz) či Spotřebitel net Sokolov (tel. 222 516 521, 603 791 093, e-mail: spotřebitel@spotrebitel.net). |
V řadě případů se při nich prodává zboží nebo nabízejí služby za použití nekalých obchodních praktik. Spotřebitelům je vnucováno zboží, které ve skutečnosti nepotřebují, mnohdy je navíc i značně předražené.
"Tato nová služba umožní oklamaným a zneužitým spotřebitelům efektivně, rychle a bezplatně se domoci svých spotřebitelských práv," sdělil Jiří Jeřábek.
Podvedený se může sám obrátit na některou ze spotřebitelských poraden nebo kontaktovat živnostenský úřad, kde s ním pracovníci vyplní vstupní formulář. Vždy je nutno přinést i všechny písemné doklady, které se týkají nákupu zboží na předváděcí akci.
"Jejich kopie záhy poputují spolu se zpracovaným vstupním formulářem k příslušné spotřebitelské organizaci k řešení. Rady budeme spotřebiteli poskytovat bezplatně, případně ho zastoupíme v dalším jednání," dodal šéf živnostenského úřadu.