Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát dá méně peněz na dráhu ze Sokolova do Kraslic, jízdné se nezdraží

  8:45aktualizováno  8:45
Stát dává na údržbu důležité a vytížené regionální železnice ze Sokolova do Kraslic méně peněz než dříve, třináct milionů místo loňských dvaadvaceti. Přesto soukromý přepravce Viamont zdražení jízdného nechystá, opravovat bude ale jen to nejnutnější.

(Ilustrační snímek) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

"Je to nepříjemné. Vždy se snažíme z peněz na údržbu opravovat a zkvalitňovat také infrastrukturu. To ale za nynější situaci nelze. Udržujeme hlavně bezpečný provoz, což je naše zákonná povinnost," řekl ředitel divize regionální dráhy ve Viamontu František Kozel.

Zdražení jízdného ale v nejbližší době Viamont nechystá. Jízdenka na vlak ze Sokolova do Kraslic (24 kilometrů, doba cestování 37 minut) teď stojí 28 korun. Autobusů tu jezdí jen málo. Busy objíždějí i okolní vesnice, jízda trvá až hodinu a lístek stojí 52 korun.

Viamont má příslib z ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury, že v příštím roce se příspěvek na kraslickou dráhu opět zvýší - aspoň na 18 milionů. ¨

Kraslice jsou na drážní dopravě závislé

Zejména město Kraslice, které je na drážní dopravě závislé, přijalo zprávu o nižší dotaci na opravy se znepokojením. "Železniční spojení regionu se Sokolovem a příhraničím v sousedním Sasku je nenahraditelné," usnesli se krasličtí radní.

Dobře si totiž pamatují situaci z poloviny 90. let, kdy České dráhy nechávaly kraslickou trať chátrat a hrozilo přerušení dopravy. Před zrušením zachránil železnici až soukromý dopravce Viamont. V roce 1998 si ji pronajal, postupně ji začal s pomocí státního příspěvku opravovat a zvyšovat komfort cestování.

Cestujících ve vlacích mezi Sokolovem a Kraslicemi podle Kozla postupně mírně ubývá, měsíčně jich je ale kolem 45 až 50 tisíc. Postupný pokles zaznamenává Viamont i na trase z Kraslic dál přes Klingenthal do Německa.

"Ale nijak dramatický. Životní úroveň stoupá, lidé přecházejí na individuální dopravu," vidí hlavní důvod regionální ředitel Viamontu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Miliony prý získal vysoký policista v loterii a z dědictví. Ilustrační snímek
Žena nabízela sex, muž se vydával za policistu, cizinec jim naletěl

Past na cizince nachystala dvojice podvodníků z Chebska. Žena ho nalákala na sex, hned nato přispěchal její komplic a v roli falešného policisty muži naúčtoval...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ředitelé chtějí stipendia spíš pro pilné studenty, než jen za docházku

Stipendijní program pro středoškoláky a učně z Karlovarského kraje možná čeká změna. Ředitelé chtějí u žáků podpořit spíše lepší prospěch než docházku a také...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.