Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavba nového vlakového nádraží v Karlových Varech nabírá zpoždění

  8:38aktualizováno  8:38
Správa železniční dopravní cesty, která bude stavět novou odbavovací halu karlovarského horního nádraží, avizovala, že se stavbou začne na přelomu února a března. Zatím se ovšem nic neděje. Správa ale ujišťuje, že s pracemi začne ještě v březnu.

Vizualizace nové podoby Horního nádraží v Karlových Varech. | foto: České dráhy

„Všechny mohu stoprocentně ujistit, že projekt běží podle plánu, a jeho uložení k ledu tak nepřipadá v úvahu,“ ubezpečil Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC.

Investor v únoru otevíral obálky s nabídkami a vyhodnocoval výběrové řízení na zhotovitele. „Vysoutěžená cena je zhruba 75 milionů korun,“ konstatoval Ptačinský. Stavební práce, tedy předání stavby zhotoviteli, návoz materiálu a zahájení vlastních prací je podle jeho slov naplánované ještě na březen.

Fotogalerie

„S každou zakázkou tohoto rozsahu je bohužel spojena i značná papírová část, kterou nelze opomenout. Stejně tak je to s povinnými správními a odvolacími lhůtami,“ vysvětlil prodlení se zahájením výstavby mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Nová prosklená výpravní budova vychází z projektu architekta Petra Franty z roku 2010. „Navrhovaná stavba bude překonávat svažitý terén. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě střechy a symetricky budovu rozděluje,“ popsal novou podobu nádraží Ptačinský.

Komplikace spojené s výstavbou nové nádražní budovy se podle mluvčího neprojeví na samotném provozu vlaků v Karlových Varech. Cestující se pak rovněž nemusejí obávat toho, že by si neměli kde koupit jízdenky. „Výluky v provozu nepředpokládáme,“ konstatoval Ptačinský.

„Pro cestující budou k dispozici kasy v části stávající budovy, kterou čeká demolice jako poslední,“ doplnil jej Vladimír Omelka, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Karlových Varech. Jeho zaměstnanci se na dobu rekonstrukce přestěhovali z horního nádraží na dolní.

Stavba nové budovy horního nádraží skončí ještě v letošním roce. Do roku 2017 pak přijde na řadu další etapa, kolejiště.

Současná podoba železniční stanice je provizoriem, které v Karlových Varech vzniklo po spojeneckém bombardování města. O novou podobu nádraží se v roce 2003 pokoušela italská společnost Grandi Stazioni. Její plány ovšem zůstaly pouze na papíře.

Na svém kontě má ale společnost obnovu nádraží v Mariánských Lázních a v Praze. Její karlovarský projekt, jehož autorem byl architekt Petr Kotas, předpokládal rekonstrukci stávajících budov a přístavbu jednoho podlaží, které by umožnilo bezbariérový přístup do komplexu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zdravotní sestry a další zástupci středního zdravotnického personálu z...
Zbytek zdravotních sester v karlovarské nemocnici dosáhl svého, dostanou víc

V Karlovarské krajské nemocnici (KKN) zvýší platy o dva tisíce korun i těm zdravotním sestrám, kterých se netýká nařízení vlády s platností od 1. července.  celý článek

Podle dendrologického průzkumu, který si nechalo vedení karlovarského
Karlovy Vary se ještě více zazelenají, stromy pomůžou i proti vedru

Karlovy Vary jsou sice podle Evropské agentury pro životní prostředí nejzelenějším městem v republice, do budoucna se ovšem zazelenají ještě víc. Může za to...  celý článek

Veterinární lékařka Eva Jiránková ve své ordinaci v Sedlecké ulici na Růžovém...
V Karlovarském kraji chybí veterináři, skončila tak noční pohotovost

V Karlovarském kraji je nejméně zvěrolékařů v rámci republiky. Z personálních důvodů tak musela být uzavřena jediná pohotovost v regionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.