Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel. | foto: Studio Hangár

Nové studie karlovarského terminálu ještě nevznikly a už mají odpůrce

  • 3
Kde by mohl být budoucí dopravní terminál v Karlových Varech, mají napovědět další dvě studie. Vzniknout mají poté, co první studie z dílny studia Hangár, která autobusové nádraží vidí v ulici Varšavská a Horova, vzbudila připomínky památkářů a Českého inspektorátu lázní a zřídel kvůli pramenům.

„O dalších studiích jednala jak komise architektury a památkové péče, tak strategický výbor. Komise jejich zpracování nechce a žádá usnesením zastavit všechny práce. Strategický výbor ty studie také nechce zpracovat. Paradoxně ale proto, že je přesvědčený o tom, že stávající studie je vhodná a je nejlepším řešením,“ uvedl primátor Petr Kulhánek.

Podle člena komise architektury a památkové péče Michala Odvodyho by mělo město postupovat logicky od celku k detailu. Tedy vyhodnotit řadu podkladů a získat informace, kam se lidé ve městě dopravují i jaké jsou hlavní dopravní problémy a podobně.

„Komise doporučila nejprve navrhnout koncepci dopravy, včetně zrychlení a zatraktivnění MHD, i opatření na odstranění dopravních problémů,“ uvedl.

V koncepci dopravy musí být zohledněný urbanismus, architektura, ochrana životního prostředí a pramenů. Potom má podle komise smysl připravovat konkrétní dopravní terminál.

Michal Odvody poukazuje i na to, že zadání chce po alternativních studiích věci, které ta stávající nemá – například hospodárnost, návrh postupu výstavby a dodržení norem. „Přes tyto zásadní nedostatky město se studií Hangáru i nadále počítá, a dokonce se bude za další honorář upravovat a doplňovat,“ podotkl.

Studie Hangáru stála 900 tisíc korun a radní počítají s tím, že cena dalších dvou bude zhruba stejná. Oslovit kvůli ní chtějí architektonické kanceláře, což v případě první studie neudělali.

Podle mluvčí ministerstva zdravotnictví Štěpánky Čechové město zatím nepodalo žádost, aby se ministerstvo, pod které Český inspektorát lázní a zřídel spadá, ke stavbě terminálu ve Varšavské a Horově vyjádřilo.

Karlovy Vary čekají, jak dopadne námitka kvůli změně územního plánu. Ta souvisí právě s terminálem v centru. Námitku řeší krajský úřad.