"Provozní náklady elektrobusu jsou výrazně nižší. Ale po nějakém čase je potřeba počítat s tím, že se elektrické články budou muset vyměnit. A s tím si dopravce bude muset ve svých finančních plánech poradit," uvedl ředitel společnosti Městská doprava Mariánské Lázně Jiří Klusoň.
Mluvit o možném termínu nákupu elektrobusů je ale podle něho ještě hodně předčasné.
Přesto by elektrobusy mohly být podle místostarosty Mariánských Lázních Petra Horkého možnou variantou řešení veřejné dopravy ve městě. "Obávám se ale, že ještě nenastala doba na jejich nákup," připustil místostarosta.
Elektrobus SORV městském provozu by měly mít elektrobusy SOR dojezd asi 140 kilometrů. Nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5 uveze více než osm desítek cestujících, vozidlo pohání vodou chlazený elektromotor o jmenovitém výkonu 120 kW. Podle výrobce elektrobusů, společnosti SOR Libchavy, trvá nabití trakčních baterií při takzvaném, pomalém nabíjení asi osm hodin, při rychlonabíjení proudem až 250 ampér lze dobu zkrátit až na jednu hodinu. |
"Elektrobusy jsou určitě ekologické, ale problém je zatím hlavně v pořizovací ceně. Nevyrábějí se totiž sériově," doplnil jednatel společnosti Městská doprava Mariánské Lázně Zdeněk Suchan s tím, že dosud nejsou žádné zkušenosti ani se servisem.
Trolejbusy k Mariánským Lázním neodmyslitelně patří téměř šest desetiletý, kdy na začátku 50. let minulého století nahradily tramvajové linky.
Mariánské Lázně jsou jediným městem v Karlovarském kraji, kde kromě autobusů slouží cestujícím trolejbusy. Cestující je mohou využívat i při cestách do sousední Velké Hleďsebe.
Jízdu ve voze poháněném elektrickým proudem si mohou obyvatelé Mariánských Lázních vyzkoušet v úterý na lince číslo tři ze sídliště Úšovice až na kolonádu.