Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Karlových Varů má naději až po dostavbě silnice R6 do Prahy

  8:58aktualizováno  8:58
Jasnější podobu dostává obchvat Karlových Varů, který se plánuje už od roku 1980. Nikdo ho neodpískal. Naopak, už je zřejmé, kudy povede. Ovšem až na něj budou peníze.

Karlovy Vary se po průtahu městem dočkají možná i obchvatu, který odvede tranzitní dopravu mimo. | foto: MAFRA

Obchvat by se měl v budoucnu dotknout jen okrajových částí města. Vedení magistrátu se nyní přiklonilo k první z jeho dvou navržených variant, která souhlasí i s představou kraje.

Řešení obchvatu

Varianta 1 (vítězná) - U Olšových Vrat se silnice na ještě neexistujícím mimoúrovňovém křížení rozdělí na průtah směřující do Drahovic a obchvat, který povede směrem na Všeborovice, Otovice, Čankov, kolem Staré Role a na stávající silnici se napojí u Globusu, což je katastrální území Jenišova.

Varianta 2 - Obchvat povede z Olšových Vrat do Otovic, na území Karlových Varů pokračuje jihozápadním směrem přes Čankov, Sedlec, dále podél železnice na území Staré Role a Rybář, kde se napojuje na stávající mimoúrovňovou křižovatku u Počernické ulice.

Pokud vyroste, obkrouží město přes Jenišov, Starou Roli, Otovice a Dalovice a napojí se u střelnice na R6. Obchvat má zatím podobu studie, která je v připomínkovém řízení a schválit ji musí také karlovarští zastupitelé.

„Vítěznou variantu bychom si i my rádi dali do územního plánu,“ uvedl primátorův první náměstek Čestmír Bruštík. Kdy ke stavbě dojde, však lze podle něj těžko odhadnout.

Podle primátora Petra Kulhánka to bude aktuální až ve chvíli, kdy bude dostavěná R6 na Prahu. S tím souhlasí i hejtmanův náměstek pro oblast dopravy Jakub Pánik.

„Karlovy Vary obchvat potřebují a zvolená varianta má svoji logiku, ale realizace je zatím ve hvězdách. Naší zásadní prioritou je nyní R6 a snažíme se co nejvíce tlačit na stát, aby byla do roku 2025 hotová,“ řekl.

Investorem by v případě obchvatu podle něj mělo být Ředitelství silnic a dálnic, potažmo stát. Pokud vítězná varianta projde, rád by se zasadil, aby ŘSD začalo připravovat projektovou dokumentaci.

„Je to kvůli tomu, aby když stát v budoucnu zjistí, že má peníze, byl hotový projekt a nestalo se to, co se děje teď - tedy že jsou peníze, ale nejsou projekty,“ uvedl.

Pro Karlovy Vary samotné prý znamená výběr jediné trasy obchvatu dobrou zprávu. „Dvě varianty blokovaly mnohé pozemky, se kterými město nemohlo nakládat, protože muselo počítat i s alternativní trasou,“ uvedl primátorův náměstek pro majetek Michal Riško.

V současné době jich prý 99 procent patří městu. K obchvatu už si prostřednictvím radních řeklo své a má několik podmínek. Zaprvé chce ochranu proti hluku a vibracím, za druhé má výhrady proti návrhu přeložky silnice z Karlových Varů do Nové Role, požaduje šetřit rozvojové plochy v majetku města, což je například území bývalých garáží v Jabloňové ulici, a žádá, aby obchvat respektoval koncept městského územního plánu.

Radní odhadují, že stavba bude otázkou miliard korun.

Krajským městem sice vede průtah, ale ten podle některých dopravu nikdy nevyřešil a ani řešit nebude, na což upozorňuje například Michal Riško.

Primátorův náměstek pro kulturu Jiří Klsák zase připomíná, že stavba vlastně rozdělila město. „Například Rybáře byly dříve jeho normální součástí, dnes jsou oddělené. Bohužel, průtah staví město do úplně jiného světla, kdybychom se vrátili k linii obchvatu, Karlovy Vary by nám to sjednotilo,“ podotkl.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.