Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzkříšení tratě z Aše do Selbu odstartuje letos, hledá se stavební firma

  13:06aktualizováno  13:06
Doslova na spadnutí je začátek rekonstrukce české části léta nevyužívané trati z Aše do bavorského Selbu. Projekt za 75 milionů již získal stavební povolení. Správa železniční dopravní cesty v současnosti prostřednictvím výběrového řízení hledá firmu, která trať pro návrat vlaků připraví.

Takzvaná trať svobody se dočká rekonstrukce. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Pokud vše půjde dobře, úpravy zahájí ještě letos," uvedl vedoucí Centra osobní dopravy ČD v Karlových Varech Vladimír Omelka. Jeho slova potvrzuje i mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský: "Práce by mohly začít už v srpnu. Se startem mezinárodního provozu se počítá v prosinci příštího roku. Termín by neměl být ohrožen."

Ve své zprávě jde ještě dál, když tvrdí, že trať na české straně by mohla být hotová s předstihem několika měsíců. "Práce budou zahrnovat rekonstrukci železniční stanice Aš, nástupiště a části trati ve směru ke státní hranici, včetně doplnění stávajícího technologického vybavení stanice. Na německé straně hranice dojde k přestavbě železniční stanice Selb Plössberg, obnově sdělovací a zabezpečovací techniky a úpravám zabezpečení přejezdů," vypočítává Ptačinský s tím, že stavební povolení by měl německý partner získat během podzimu.

"Pro dodržení plánovaného termínu obnovení provozu však bude rozhodující dokončení výstavby železničního mostu přes obchvat obce Erkersreut v Německu. Po jeho vybudování již návratu vlaků na tuto trať nic bránit nebude," doplňuje Ptačinský.

Zprovoznění trati, na kterou vyjel poslední vlak v roce 1995, by mělo zjednodušit dopravu mezi Chebem a Hofem. Vlaky do Německa ale vítají především Ašští, kteří na opětovné otevření trati dlouhé roky netrpělivě čekají.

Podle představ vedení města Aše by nemělo chybět slavnostní položení základního kamene stavby. "Tak významný projekt by si to jistě zasloužil," míní místostarosta Aše Pavel Klepáček.

Sedmikilometrová trať Aš - Selb sloužila po druhé světové válce pro nákladní dopravu. Výjimkou byl takzvaný Vlak svobody, který měl končit v Aši.

Skupina železničářů v září 1951 využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími prorazila železnou oponu. V zahraničí tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policisté honili po krušnohorských lesích pětici cizinců na čtyřkolkách.
Pětice Belgičanů na čtyřkolkách se proháněla po lesích na Karlovarsku

Velký hluk nepříjemně překvapil obyvatele Abertam na Karlovarsku. Vydávala ho pětice cizinců, kteří brázdili na čtyřkolkách místní lesy. Zkrotila je až...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Karlovarský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ředitelé chtějí stipendia spíš pro pilné studenty, než jen za docházku

Stipendijní program pro středoškoláky a učně z Karlovarského kraje možná čeká změna. Ředitelé chtějí u žáků podpořit spíše lepší prospěch než docházku a také...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.