Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železniční trať z Chebu do Německa bude pod proudem, vlaky to zrychlí

  16:59aktualizováno  16:59
Dieselové či dieselelektrické soupravy v blízké budoucnosti zmizí ze železniční tratě z Chebu do německého Marktredwitz. I bavorská strana se totiž rozhodla tento úsek plně elektrifikovat. Stane se tak v rámci projektu elektrifikace koridoru z Norimberku na Drážďany.

Po dokončení elektrifikace železniční tratě z Chebu do Marktredwitz zmizí z trasy těžké motorové lokomotivy. | foto: Petr Przeczek, 5plus2.cz

„To, co se dlouho zdálo jako nemožné, se nyní stává skutečností,“ kvitoval rozhodnutí německé strany náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Pánik. „Karlovarský kraj se opět stane zásadním železničním uzlem na evropské trati,“ pochvaloval si.

Rozhodnutí německé strany bude znamenat nejen zrychlení osobní dopravy na česko - německém pomezí, kde budou moci vlaky uhánět až stošedesátikilometrovou rychlostí, ale přináší také možnost vybudování velkého nákladního překladiště.

„V našem regionu ho požadují přicházející investoři,“ vysvětlil Pánik. Vybudování překladiště by pak podle něj přineslo ještě jeden efekt. Velká část dosavadní silniční kamionové přepravy by se mohla přesunout na koleje.

Ani na české straně zatím není vše perfektní. Je třeba dokončit elektrifikaci krátkého úseku trati z Chebu na státní hranici. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přislíbila, že ho dokončí, jakmile začnou práce na německé straně.

Stavět se hned nebude

„Projekt elektrizace až na hranice má SŽDC připravený,“ potvrdil ochotu české strany Marek Illiaš, mluvčí SŽDC. Kdyby správce české železniční sítě začal s pracemi dnes, mohla by být trať pod proudem v roce 2019 s tím, že by za práce SŽDC zaplatila přibližně 150 milionů korun.

Hned se ale stavět nezačne. „Čekáme na oficiální pokyn Ministerstva dopravy. A ten zatím nepřišel,“ potvrdil Illiaš.

Nicméně už dnes by se i v úseku mezi Chebem a hranicemi mohly vlaky prohánět rychlostí 160 kilometrů v hodině. „Na tu je trať, tedy železniční spodek i svršek, připravená už dnes,“ dodal mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Karlovarský kraj prosazoval už v minulosti plnou elektrizaci trati spolu s městem Cheb. „Pokud by se ji nepodařilo prosadit, hrozilo, že přednost dostane trať směrem na Furth im Vald a Domažlice,“ dodal hejtmanův náměstek Jakub Pánik.





Hlavní zprávy

(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)
(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)

Co maminky motivuje k vlastním článkům? A co jim dává a bere blogování o porodu a životě s dětmi?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.