"Všichni připraveni? Můžeme," zaznělo na pravém břehu řeky Ohře u Sokolova. Stavbaři tak začali vysouvat další dvě pole obrovského mostu, který je součástí budované rychlostní silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem.
Druhého břehu se nová mostovka (vrchní část mostu s vozovkou) dotkne nejpozději začátkem listopadu. "Pak už půjde po mostě přejít na druhý břeh Ohře," uvedl vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek ze stavební firmy Metrostav.
STAVBA MOSTUČerven - říjen nasouvají se pole nové ocelové konstrukce |
Od hladiny Ohře dělí most 48 metrů, jeho celková délka je 297 metrů.
"To je celkem deset polí. Momentálně máme vysunutých šest polí mostu," popisuje Rozsypálek. "Nyní vysouváme pole sedm a osm. Zítra tedy bude těchto osm polí vysunutých," potvrzuje s tím, že už mají v montážní jámě vyrobené předposlední pole a chybí tedy svařit ještě to poslední desáté.
Most u sokolovského Transmotelu prochází unikátní obnovou, při které stavbaři jeho podstatnou část rozebrali a zesílili mu původní sloupy. Až rekonstrukce, která začala letos v dubnu, v roce 2011 skončí, stane se součástí rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem.
Bude díky dvěma novým jízdním pruhům o šest metrů širší než dosud a přesto bude celkově podstatně lehčí.