Unikátní most v Karlovarském kraji se pomalu sune na druhý břeh Ohře

  • 0
Most přes řeku Ohři na rychlostní silnici R6 mezi Karlovými Vary a Chebem by se měl na začátku listopadu dotknout druhého břehu. Stavbaři dnes vysouvali jeho další část.

"Všichni připraveni? Můžeme," zaznělo na pravém břehu řeky Ohře u Sokolova. Stavbaři tak začali vysouvat další dvě pole obrovského mostu, který je součástí budované rychlostní silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem.

Druhého břehu se nová mostovka (vrchní část mostu s vozovkou) dotkne nejpozději začátkem listopadu. "Pak už půjde po mostě přejít na druhý břeh Ohře," uvedl vedoucí projektu rekonstrukce mostu Zdeněk Rozsypálek ze stavební firmy Metrostav.

STAVBA MOSTU

Červen - říjen nasouvají se pole nové ocelové konstrukce
Listopad a další měsíce římsy, izolace, zábradlí a další dodělávky
Duben 2011 otevření jedné poloviny profilu mostu
Do konce roku 2011 celkové otevření
Červen - říjen nasouvají se pole nové ocelové konstrukce
Míry - váha mostovky:
2 500 tun. Výška: 48 m nad hladinou Ohře. Šířka: 22 m. Délka: 297 metrů. Most byl postaven v roce 1974. Zažitý je jeho název u Transmotelu, oficiálně se jmenuje Most 30. výročí.

Od hladiny Ohře dělí most 48 metrů, jeho celková délka je 297 metrů.

"To je celkem deset polí. Momentálně máme vysunutých šest polí mostu," popisuje Rozsypálek. "Nyní vysouváme pole sedm a osm. Zítra tedy bude těchto osm polí vysunutých," potvrzuje s tím, že už mají v montážní jámě vyrobené předposlední pole a chybí tedy svařit ještě to poslední desáté.

Most u sokolovského Transmotelu prochází unikátní obnovou, při které stavbaři jeho podstatnou část rozebrali a zesílili mu původní sloupy. Až rekonstrukce, která začala letos v dubnu, v roce 2011 skončí, stane se součástí rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem.

Bude díky dvěma novým jízdním pruhům o šest metrů širší než dosud a přesto bude celkově podstatně lehčí.