Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé v Chebu mají šanci, že se přece jen dočkají lávky přes koleje

  13:29aktualizováno  13:29
Když koncem prázdnin město z bezpečnostních důvodů muselo uzavřít lávku přes chebské nádraží, prakticky tak od centra odřízlo celou jižní periferii. A nastal problém. Ukázalo se, že lávka byla pro pěší a cyklisty důležitou a využívanou komunikační spojkou.

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi městem a čtvrtěmi Háje a Švédský Vrch. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Proto radnice začíná vážně uvažovat o tom, že spojení obnoví. A to i přes skutečnost, že náklady budou kolem 100 milionů korun. První vlaštovkou bylo jednání se Správou železniční a dopravní cesty.

„Obávali jsme se, že pokud začneme s rekonstrukcí, bude muset být nová lávka mnohem vyšší než dosud. Z jednání však vyplynulo, že správce dopravní cesty nebude zvýšení požadovat. To je pro nás dobrá zpráva,“ uvedl chebský starosta Petr Navrátil.

Lávka totiž vede přes hlavní část kolejiště. A vzhledem k malé vzdálenosti mezi trolejemi a lávkou hrozilo, že bude nutné přemostění zvýšit a uprostřed vystavět vysoký centrální sloup, na který by byly jednotlivé segmenty upevněny lany.

„Byl by to takový chebský Golden Gate. A pořádně drahý. Naštěstí tahle varianta padla,“ řekl se znatelnou úlevou starosta.

Podle jeho slov by nová lávka mohla sloužit i jako konstrukce pro zavěšení teplovodu do kotelny Riegrova, pokud by na Švédském Vrchu došlo ke stavbě spalovny komunálního odpadu. Významnou sumu by město mohlo ušetřit také díky tomu, že se v příštím roce uskuteční na chebském nádraží plánovaná rekonstrukce kolejiště.

Město by tak nemuselo platit za vynucenou výluku v železniční dopravě. „Chceme výluku využít a starou lávku v této době strhnout,“ potvrdil starosta, který už dříve avizoval, že město by si na rekonstrukci či stavbu nové lávky mohlo vzít úvěr, podobně jako tomu bylo při stavbě Kulturního centra Svoboda.

O tom však budou muset rozhodnout zastupitelé. I v případě, že na plán kývnou, nějaký čas potrvá, než začne mostek opět fungovat. Město sice má studii nového přemostění, ale podle starosty návrh starý více než deset let už není aktuální. Zároveň bude třeba dopracovat kompletní stavební dokumentaci.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ladislav Cinegr pracuje také s budoucími členy Českomoravské myslivecké jednoty.
O zvěř budou pečovat profesionálové, vidí budoucnost myslivec

Už téměř čtyřicet let je druhým domovem Ladislava Cinegra les. Myslivosti propadl v roce 1978, kdy složil potřebné zkoušky. Nyní k podobným testům připravuje...  celý článek

Z vlastních peněz dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v Zeyerově ulici, v...
Oprava pěší zóny se Varům prodraží, vyjde na více než milion

Mimo reklamační řízení, tedy z vlastních peněz, dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v obchodně-správním centru Karlových Varů. Po kompletní, ovšem záruční...  celý článek

Vody je méně. Zákaz odebírání vody platí také pro oblast u osady Pekla poblíž...
Potoky u Varů slábnou, vodohospodáři zakázali brát z nich vodu

Vodohospodáři z Povodí Ohře vyhlásili zákaz používat povrchovou vodu, která napájí zdroj pitné vody, přehradu ve Stanovicích. Lomnický potok i jeho přítoky...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.