Uzavírky opravovaných silnic komplikují chebskou dopravu.

Uzavírky opravovaných silnic komplikují chebskou dopravu. | foto: Martin Stolař, MAFRA

V Chebu kvůli opravám houstne doprava, zácpy může vystřídat kolaps

  • 2
Dopravu v okolí Chebu i uvnitř města komplikují opravy a uzavírky. Tvoří se kolony aut, řidičům tečou nervy. Neúnosnou situaci začal řešit krajský úřad.

Jezdit po Chebu je pro řidiče jako za trest. Kvůli velkoplošné opravě povrchů svedli silničáři do jednoho pruhu dopravu na Ašské, jedné ze vstupních tepen do města. S omezením kvůli opravám se motoristé setkají i na dálnici D6.

Obě akce, které probíhají zároveň, dopravu ve městě zásadně komplikují. „Ředitelství silnic a dálnic nejprve jako investor rekonstrukce povrchů na obchvatu města Cheb nechalo omezit dopravu na sjezdu z D6 směrem na Mariánské Lázně. Pak ale dodavatel prací objednaný Ředitelstvím silnic a dálnic bez vědomí investora i kraje provedl uzavírku dalšího sjezdu z D6 ve směru na Cheb, a výrazně tak zkomplikoval dopravu v okolí města i v centru Chebu, kde navíc ve stejné době krajští silničáři opravují jednu z přístupových dopravních tepen, Ašskou ulici,“ uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik s tím, že přechodné značení uzavírky bylo odstraněno a druhý uzavřený sjezd se otevřel v úterý.

Dodal, že po dohodě se silničáři se už nebude opakovat situace, kdy by proběhla uzavírka v dopravě na území regionu bez vědomí krajského úřadu. Chebské řidiče však zdvihá ze židlí i situace na opravovaném úseku Ašské, kde se delší čas neobjevovala technika a práce podle názoru řidičů probíhají pomalu.

„Nevím, kdo to vymyslel. Silnice je uzavřená, kolem stojí kolony aut, ale v opravovaném úseku ani noha. Nechápu, proč se tu nepracuje. Jezdím kolem několikrát denně a pokaždé, když se při popojíždění v koloně podívám na prázdnou silnici, mě chytá vztek,“ postěžoval si Ladislav Šmerda. A není sám. V prvních dnech uzavírky páteřní komunikace, kdy se tvořily kolony takřka až ke světelné křižovatce na Zlatém Vrchu, si stěžovaly desítky dalších řidičů.

„Kvůli tomu, aby se zamezilo tvoření kolon, došlo na křižovatce Vodní a Havlíčkova k úpravě dopravního značení, kdy klasickou „stopku“ nahradil trojúhelník Dej přednost v jízdě,“ uvedla mluvčí Policie ČR Kateřina Böhmová. Přesto je průjezd Chebem především v dopravních špičkách záležitostí silných nervů i pro řidiče sanitek. „Právě v těchto situacích vítáme, když jsou k našim vozům okolní řidiči ohleduplní,“ nabádala Petra Bakurová, mluvčí Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje.

„Sám jsem úsekem na Ašské ulici projížděl a nedivím se řidičům, že ztrácejí trpělivost. Je totiž neuvěřitelné, aby byla přes dva týdny vyfrézovaná vozovka a takzvaně se tam nic nedělo. To musí samozřejmě naštvat každého řidiče. Proto jsem apeloval na naše silničáře, aby veřejnost lépe informovali o jednotlivých krocích stavby,“ řekl Pánik.

Podle jeho slov totiž na odfrézované vozovce dochází k opětovnému posouzení skutečného stavu podloží silnice. Na základě výsledků získaných z jednotlivých sond se stanoví způsob a rozsah sanací. Až skončí diagnostika, bude do 7. září hotova první etapa prací. Dokončení oprav je naplánováno na 16. října.

„Na jedné straně se snažíme, aby se za dobrého počasí opravilo co nejvíc kilometrů krajských silnic. Zároveň si ale uvědomujeme, že by uzavírky měly být natolik koordinované a dobře značené, aby nebránily řidičům v průjezdu městem,“ dodal Pánik. Dodal, že vedení Krajské správy a údržby silnic navíc jedná se zhotovitelem stavby o možnosti urychlení postupu prací, aby bylo možné dopravní omezení zkrátit na minimum.