Chebský most, který vede k centru Karlových Varů, čeká v budoucnosti důkladná rekonstrukce.

Chebský most, který vede k centru Karlových Varů, čeká v budoucnosti důkladná rekonstrukce. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Karlovy Vary čekají velkou dopravní revoluci. Začne v roce 2018

  • 9
Čtyři pruhy místo současných dvou bude mít v budoucnu Chebský most v Karlových Varech. Vyplynulo to ze studie nového dopravního terminálu, který u frekventované spojnice s centrem vyroste.

Architektonickou studii budoucího integrovaného dopravního terminálu za stovky milionů korun má na stole vedení karlovarské radnice. Návrh Studia Hangár počítá s tím, že přidá vytíženému Chebskému mostu přes Ohři v centru krajského města další dva pruhy.

„Víme, že Chebský most je v současnosti v předhavarijním stavu, protože poslední rekonstrukce se konala v osmdesátých letech. Proto ji řešíme i v souvislosti s integrovaným dopravním terminálem,“ řekl primátor Petr Kulhánek.

Most bude mít čtyři pruhy

Podle konceptu, který radní představili zastupitelům, zůstane zachována původní historická konstrukce, na kterou se položí mostovka. Rozšířen bude most současně se stavbou terminálu, čemuž bude předcházet dvou až tříletá příprava. Začít by se mělo nejdříve v roce 2018.

„Odhadované náklady včetně návazných dopravních akcí, jakou je třeba Chebský most a jeho nutná rekonstrukce, se pohybují někde na hranici 700 milionů korun. My jsme počítali, že půjde spíše o dvojnásobek,“ uvedl primátor s tím, že radní cena mile překvapila.

Město bude na stavbu žádat dotace z takzvaného Integrovaného plánu rozvoje území, až novinky projdou nezbytným kolečkem různých vyjádření a povolení.

Obrat o 180 stupňů

Ze čtyř pruhů frekventované spojnice ovšem není nadšený karlovarský dopravní inženýr Ota Řezanka.

„Když jsem ještě byl ve výboru pro územní plán, diskutovali jsme o problémech města společně s jedním z autorů studie, panem Tůmou. Shodli jsme se na potřebě obnovení předválečného půdorysu města v okolí Chebského mostu. Takové zadání bylo i v soutěži o řešení širšího centra, tedy území dolního nádraží a okolí,“ řekl.

Zároveň upozornil, že most se měl původně zklidnit a výhledově sloužit pouze pro MHD. Vzniknout pak měly náhradní trasy, například most v prodloužení Charkovské, se kterým souhlasilo i Ředitelství silnic a dálnic.

„Takové řešení by bylo také výrazně levnější, nový most by byl jen dvoupruhový. Nyní vidím, že pan Tůma názor změnil o 180 stupňů. Nerozumím tomu, je to neštěstí. Zničení krásného historického mostu a obou jeho předpolí by byla další urbanistická rána Karlovým Varům,“ domnívá se.

Americká křižovatka

Ostatní radní ovšem jeho námitky vůči studii nesdílejí. Například primátorův náměstek Michal Riško ocenil novou podobu křižovatky u Becherplatzu, která dostane mimoúrovňové křížení.

„Americká křižovatka, jak jí autoři říkají, se mi opravdu líbí,“ podotkl. Stejně tak je spokojený další primátorův náměstek Čestmír Bruštík. „Se studií jsme spokojeni, splňuje to, co jsme od ní očekávali,“ uvedl.

Do zadání architektonické studie Studiu Hangár se na březnovém jednání zastupitelstva opřela opozice. Nelíbilo se jí, že magistrát na tuto zakázku nevypsal soutěž. Vedení radnice přitom argumentovalo tím, že lidé z Hangáru znají místní poměry a prostředí, navíc se jim podařilo domluvit na výhodné ceně studie.