Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Kyselky odjelo už 200 vlaků s minerálkami, nahradily tisíce kamionů

  19:06aktualizováno  19:06
Přes sedmdesát kilometrů. Tolik by podle Karlovarských minerálních vod měřily za sebou seřazené kamionové soupravy, které vozí minerálku z Kyselky, kdyby je v roce 2012 nenahradily ekologičtější vlaky. V pondělí po opravené vlečce vyrazil k zákazníkům už dvoustý.

Karlovarské minerální vody vypravily z Kyselky dvoustý vlak minerálek od obnovení železniční vlečky v roce 2012 (2. března 2015). | foto: ČTK

Nasazení vlakových souprav již nahradilo 4 461 kamionů. Po železnici putují nápoje z Karlovarských minerálních vod (KMV) na Moravu.

„Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru,“ přiblížil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Fotogalerie

„Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti,“ dodal Alessandro Pasquale.

Dnes vypravený nákladní vlak Mattoni Expressse se 16 vagony plně naloženými minerálkami míří na Moravu po 470 km dlouhé trase. Začíná na podnikové vlečce v Kyselce a končí v distribučním centru v Prostějově.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní výrobce minerálek zpravidla vypraví mimo hlavní sezonu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Do současné doby KMV po železnici přepravily už 111 milionů litrů svých produktů.

Na trať, kterou v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, se vlaky vrátily 28. srpna 2012 (psali jsme o tom zde). Tehdy po ní po obnově vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů minerálek.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka - Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Firma plánovala dopravou po železnici nahradit asi třetinu kamionů. Těch denně jezdilo z Kyselky okolo padesáti.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Prodavač bral z kasy peníze. Sliby, že desítky tisíc vrátí, nedodržel

Prodavač v jedné ze sokolovských prodejen s občerstvením bral z kasy peníze, a když se na to přišlo, šéfce sliboval, že vše vrátí. Jenže slib nedodržel a...  celý článek

Miliony prý získal vysoký policista v loterii a z dědictví. Ilustrační snímek
Žena nabízela sex, muž se vydával za policistu, cizinec jim naletěl

Past na cizince nachystala dvojice podvodníků z Chebska. Žena ho nalákala na sex, hned nato přispěchal její komplic a v roli falešného policisty muži naúčtoval...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.