Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi i Němci společně bojují za modernizaci trati z Chebu na Norimberk

  11:46aktualizováno  11:46
Na sedm desítek představitelů obcí, měst a regionů z okolí železnice Cheb - Norimberk se rozhodlo v bavorském Pegnitz vytvořit mezinárodní svazek, který bude prosazovat elektrifikaci této trati. Modernizace železnice by mohla přinést prosperitu krajům na obou stranách hranice.

Obce podél železniční trasy z Chebu na Norimberk chtějí elektrifikaci prosazovat společně. | foto: Petr Przeczek, 5plus2.cz

"Cheb by se opět mohl stát významným železničním uzlem," připomněl místostarosta Chebu Michal Pospíšil dřívější minulost zdejšího nádraží, kudy projížděl například rychlík do Paříže. Dnes jezdí noční spoje do západní Evropy severní cestou, přes Ústí nad Labem a Děčín.

V Chebu je nutné na vlaky do Německa přesedat, a tak cestující dálkových spojů raději volí pohodlnější trasu bez přestupu. "Jsme na chvostu republiky. Dálnice sem nevede, elektrifikovaná železnice tady končí. Jestli se plán povede, bude to malý zázrak. Cítíme silný tlak na to, aby stěžejní byla železniční cesta Praha, Plzeň a dále na jih," posteskl si místostarosta Vladimír Hartmann.

Směr přes Plzeň a Domažlice využívají vlaky do Norimberku a Mnichova.

Zatím jsou úvahy o připojení české elektrifikované sítě železnic na německou přes Cheb z říše snů. Sloupy elektrického vedení z Chebu na hranice totiž chybí. Stejné je to až do Marktredwitz. Zatímco na české straně zbývá elektrifikovat úsek dlouhý necelých sedm kilometrů, v Německu je to o poznání složitější.

Německé tunely jsou příliš nízké

"Problémem není jen natáhnout dráty. Tamním inženýrům přidělávají vrásky na čele tunely. Jsou nízké. S tím, že by tam měly vést ještě troleje, se při jejich stavbě nepočítalo," popisuje problém místostarosta Tomáš Linda.

Elektrifikace trati by přinesla těsnější propojení metropolitního regionu Norimberk s lázeňskou oblastí v Karlovarském kraji, a tedy i nový impuls pro místní podnikatele, průmysl a lázeňství.

"Potřebujeme, aby se připojilo co nejvíce obcí. Jen tak nás bude slyšet. Z pověření nově vzniklého svazku chceme jednat s českým ministerstvem dopravy, aby apelovalo na svůj německý protějšek. Je to běh na dlouhou trať. Pokud by jednání byla úspěšná, mohl by se Cheb napojit na evropskou síť elektrifikovaných tratí přibližně v roce 2023," doplnil Michal Pospíšil.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letní tábor Vladař na Žluticku.
Tábor dostane novou studnu i klubovnu. Wi-fi ne, narušila by tradici

Mnohamilionové investice plánuje vedení Karlových Varů do oblíbeného letního tábora Vladař na Žluticku. Mezi nejdůležitější úkoly patří oprava dvou budov,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Karlovarský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
V Císařských lázních budou moci lidé do kasičky přispět na obnovu

Veřejnou sbírku na Císařské lázně vyhlásil tento týden Karlovarský kraj, kterému budova patří. Má pomoci nákladné rekonstrukci národní kulturní památky, která...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.