Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Železnici z Varů do Potůčku čeká velká oprava, vlaky pak pojedou rychleji

  • 0
Sotva utichne rachot stavebních strojů na karlovarském horním nádraží, přesunou se dělníci na trať z Karlových Varů do Potůčků, respektive Johanngeorgenstadtu. Tento úsek železnice totiž projde zásadní modernizací. Cestující musejí počítat hned se dvěma velkými výlukami.

„Stavební práce můžeme zahájit v červenci. Důvodem je nezbytná koordinace s dalšími stavbami v regionu, tedy peronizací železniční stanice Chodov a modernizací karlovarského horního nádraží,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která je investorem modernizace tratě.

Výluky jsou podle současných plánů navržené ve dvou termínech. Od 6. září do 4. prosince bude zastavená vlaková doprava mezi Karlovými Vary a Novou Rolí, mezi Novou Rolí a Potůčky pak vlaky utichnou mezi 21. březnem a 18. červnem příštího roku.

Cesta se zkrátí o osm minut

Mezi Karlovými Vary a Potůčky budou pracovat čety konsorcia Chládek – Tintěra a Colas Rail CZ. Tyto společnosti o zakázku usilovaly společně s dalšími třemi firmami.

Plán výluk

  • Úsek Karlovy Vary – Nová Role
    6. září až 4. prosince 2017
  • Úsek Nová Role – Potůčky
    21. března až 18. června 2018

Zdroj: SŽDC

„Ostatní uchazeče jsme z důvodu nesplnění zadávacích podmínek vyloučili z účasti v zadávacím řízení,“ naznačil Marek Illiaš fakt, že se samotný výběr dodavatele neobešel bez problémů, které nakonec musel řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Vítěz řízení požaduje za provedení kompletní rekonstrukce trati částku téměř 471 milion korun. Za tyto peníze budou muset dělníci vyměnit nejen samotné koleje, ale také podloží pod nimi. Rekonstrukce je však daleko komplexnější.

„Zahrnuje mimo jiné nová nástupiště na zastávkách, montáž staničního a traťového zabezpečení třetí kategorie či opravu mostů a propustků,“ přiblížil rozsah prací Illiaš.

Po dokončení oprav se mohou cestující těšit na pohodlnější a hlavně rychlejší jízdu. Maximální rychlost souprav pro úsek mezi Karlovými Vary a Nejdkem má být 65 kilometrů v hodině, k hranici s Německem by pak vlaky mohly jet až šedesátkou.

„V praxi to bude znamenat o osm minut kratší dobu cestování,“ dodal mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Náhradní autobusy nabídne Dopravní podnik Karlovy Vary

Cestující budou během obou výluk vozit náhradní autobusy. Ty chce nabídnout karlovarský dopravce. Aby zakázku dostal, musí nejdřív zvítězit ve výběrovém řízení.

„Podobné zakázky se zpravidla soutěží online formou elektronické aukce,“ naznačil mechanismus výběru náhradního dopravce ředitel dopravního podniku Lukáš Siřínek.

„Díky vedoucímu dopravního úseku se nám daří nejen na Karlovarsku, ale i na jiných místech regionu. Budeme dělat vše pro to, abychom získali i tuto zakázku,“ doplnil ředitel dopravního podniku.

Obavy z toho, že by podnik logisticky náhradní dopravu nezvládl, nemá. „S ohledem na počet autobusů a řidičů nemáme větší problém výlukovou autobusovou dopravu zajistit,“ dodal Siřínek.