Rozšířený most na nové silnici R6 u Transmotelu.

Rozšířený most na nové silnici R6 u Transmotelu. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Z Karlových Varů do Chebu dojedete po R6 na jaře, ujišťují silničáři

  • 0
Kompletní rychlostní trasa R6 spojí Karlovy Vary a Cheb už příští rok na jaře, slibují řidičům silničáři. Stavba posledního úseku mezi Sokolovem a Novým Sedlem se už chýlí ke konci, dokončují se mosty, asfaltový povrch a sjezdy.

Silničáři ujišťují, že stavba jede přesně podle plánu a v dubnu příštího roku technici dokončí poslední úsek mezi Sokolovem a Novým Sedlem, kde se nyní smí jezdit v jediném volném dvoupruhu maximálně osmdesátkou a platí zde zákaz předjíždění.

"Mosty jsou téměř hotové, někde se pokládají asfaltové povrchy, staví se sjezdy," popsal stav šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlovarském kraji Pavel Rödl. Hlavní most přes řeku Ohři u Transmotelu je kompletně rozšířen, dokončuje se navazující přemostění železniční trati.

Díky kompletní rychlostní silnici se doba jízdy napříč krajem výrazně zkrátí. Policisté si slibují plynulejší provoz, vyšší bezpečnost a mnohem méně tragických nehod.

Na dálniční úseky směrem na Prahu nejsou peníze

Ovšem smutnější je výhled, že se podaří zahájit stavby nových úseků dálnice z Karlových Varů směrem na Prahu. Kvůli nedostatku peněz byly zastaveny všechny práce.

V návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), ze kterého se silnice staví, se pro příští rok objevilo 50 milionů korun na přípravné práce na obchvatu Řevničova. A také symbolická jedna koruna na pozastavený úsek Lubenec - Bošov.

"Myslím, že je to maximum možného. Věřím, že na stavbu Lubenec - Bošov se podaří ještě nějakou sumu přihodit v hospodářském výboru parlamentu. Naprostá většina staveb v republice se jen dokončuje, objem peněz na zahájení nových staveb se blíží k nule a my máme v seznamu dva nové úseky," řekl Jan Mraček (ODS) z Chebu, člen výboru státního dopravního fondu.

Podle něj existuje ještě šance, že se podaří silnici zařadit mezi stavby dotované z Evropské unie. K tomu je ale zapotřebí, aby dobře dopadla ekonomická studie R6. Tedy jakási předpověď budoucí hustoty dopravy, která by naznačila, že přínos stavby bude vyšší než její náklady.

"Ekonomický přínos R6 vypadá velmi dobře. V minulosti se posuzovaly jen jednotlivé úseky, což byla chyba," poznamenal náměstek hejtmana Petr Navrátil. Krátké úseky podle něj nikdy nepřitáhnou tak velký provoz, jako celá dokončená trasa.

Na R6 jen s dálniční známkou? Zatím není rozhodnuto

Ředitelství silnic a dálnic hledá cesty, jak budování R6 zlevnit. Přišlo s nápadem, jak odbrzdit vykupování pozemků a ušetřit. "Budeme dávat přednost směnám pozemků před výkupem," vysvětlil Rödl s tím, že pomůže Pozemkový fond a Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.

Dálniční spojení s Prahou je pro kraj nezbytné. Bez něho se nedá čekat příchod investorů, kteří by nabídli nová pracovní místa.

Jestli budou řidiči na cestě z Chebu do Karlových Varů potřebovat příští rok po dokončení posledního úseku dálniční známku, není zatím jasné. "V současné době je příslušná vyhláška v mezirezortním řízení, čekáme tedy na definitivní odsouhlasení vládou," reagovala na dotaz MF DNES mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová.