Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za srážku vlaků na Sokolovsku může nejspíš strojvůdce, nepočkal ve stanici

  11:57aktualizováno  11:57
Selhání strojvůdce jednoho z osobních vlaků je podle Drážní inspekce jednou z nejpravděpodobnějších příčin srážky na trati mezi Sokolovem a Kraslicemi. Nehoda se stala 10. července nedaleko železniční stanice Rotava, inspekce se bude vyšetřováním zabývat ještě delší dobu.

Srážka vlaků u Rotavy na Sokolovsku (10. července 2016) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala spočívá provinění strojvedoucího v tom, že nevyčkal ve stanici, kde se měly obě soupravy minout.

Fotogalerie

„Vyšetřování nehody ale stále pokračuje,“ podotkl Drápal. Dodal, že konečné výsledky budou známé v řádu měsíců.

Mimo jiné zbývá určit i rozsah škod. Znalci ji sice přímo na místě odhadli na milion korun, podle Drápala ji ovšem ještě nestanovil německý dopravce. „Tu určí až po prohlídce havarované soupravy přímo v Německu,“ řekl Drápal.

Hasiči z havarovaných souprav vyprostili šest zraněných. Dva ošetření odmítli, čtyři rozvezly sanitky do nemocnic v Karlových Varech, Sokolově a Chebu (o nehodě zde).

„Oba zraněné z této nehody jsme ošetřili a poté propustili do domácího ošetřování,“ uvedl Vladislav Podracký, mluvčí Karlovarské krajské nemocnice, pod níž spadá i chebská nemocnice.

„Ani v našem zdravotnickém zařízení nebyl nikdo hospitalizován,“ doplnila Andrea Zvolánková, mluvčí společnosti Nemos, která provozuje nemocnici v Sokolově.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.