Obyvatelé obcí mezi Karlovými Vary a Kyselkou si roky marně stěžovali na těžké kamiony, které jim jezdily s nákladem minerálky pod okny. Z Kyselky jich každoročně vyjíždí 3 700.
Přibližně třicet procent produkce začne firma Mattoni v druhé polovině prázdnin vozit po původní železniční vlečce.
Trať z KyselkyŽelezniční trať Vojkovice nad Ohří – Kyselka byla zprovozněna 1. února 1895 jako veřejná železnice. Do roku 1935 jezdily na trati i osobní vlaky. Pozdější, pouze nákladní provoz byl zastaven v roce 1998. |
"První důvodem k investici za 10 milionů korun je ekologie. Také si otvíráme další cestu pro přepravu zboží po železnici do celé republiky. Zatím máme jen silnici. A za třetí odpovídáme lidem i krajskému úřadu na požadavek snížit zatížení silnice kamiony," řekl ředitel firmy Mattoni Alessandro Pasquale. Obyvatelé Kyselky jej kritizovali za to, že Mattonka nezprovoznila opuštěnou vlečku mnohem dříve. Příprava totiž trvala sedm let.
"Jednání s ČD bylo náročné," argumentoval Pasquale. Přestože společnost v minulých letech do udržování trati investovala, bude při její opravě potřeba vyměnit 600 pražců a doplnit několik set metrů rozkradeného kolejiště.