Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Demolice může začít. Ostudné horní nádraží v Karlových Varech se změní

  8:54aktualizováno  8:54
Stavba nové výpravní budovy na karlovarském horním nádraží se dostala do mírného skluzu. Jedním z důvodů je fakt, že Správa železniční dopravní cesty pozdržela na žádost města hlučné práce až po skončení filmového festivalu.

Nová budova karlovarského horního nádraží má stát už v únoru příštího roku. | foto: iDNES.cziDNES.cz

Začíná demolice sedmdesát let staré provizorní budovy karlovarského horního nádraží. Na jejím místě postupně vyroste moderní odbavovací hala. Potvrdil to Jakub Ptačinský, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby.

„Provizorní technická budova je už napěchovaná technologiemi z té části nádraží, která je určená k demolici,“ konstatoval Jakub Ptačinský. Starý dům je bez oken, dělníci demontovali veškeré rozvody.

 „Dělaly se také sondy pro základy nové budovy. Protože v okamžiku, kdy půjde k zemi první část současného nádraží, začne výstavba nového,“ doplnil mluvčí SŽDC.

Do mírného skluzu se stavba nové odbavovací haly dostala i kvůli tomu, že investor slíbil městu, že hlučné bourací práce nechá až po filmovém festivalu.

 „V mezičase jsme stěhovali technologie a připravovali budovu na zbourání,“ podotkl Jakub Ptačinský. Zrod nové nádražní budovy by podle jeho slov měl být velmi rychlým procesem, který začne v září. „Stavba je totiž montovaná,“ vysvětlil mluvčí SŽDC.

První etapa demolice stávající nádražní budovy, která je městu spíše pro ostudu, se týká části nejblíže k lávce na sídliště Růžový Vrch. Tady také začne stavba nového objektu. Do února, kdy má být hotový, bude cestujícím sloužit původní budova.

Karlovarské horní nádraží utrpělo na sklonku druhé světové války velké škody při bombardování. V dubnu 1945 se do hledáčku bombometčíků spojeneckých letadel dostalo hned dvakrát. Už o rok později ovšem začala fungovat provizorní nádražní budova, která cestujícím slouží dodnes.

Novou podobu vdechl karlovarskému železničnímu uzlu architekt Petr Franta. Výstavba budovy, která svým tvarem připomíná kávové zrno, přijde přibližně na 96 milionů korun.

„Počítáme, že na realizaci projektu získáme 70 milionů z evropského dotačního programu doprava,“ uvedl Pavel Surý, ředitel Správy železniční dopravní cesty. Další peníze na modernizaci má připravené Státní fond dopravní infrastruktury. Pro letošní a příští rok je to celkem 35 milionů korun.

Výstavba nové budovy je pouze první částí modernizace. V té druhé se dostane na zbývající části železniční stanice. Bude zahrnovat rekonstrukci celého kolejiště včetně prvního a druhého nástupiště i vybudování nového podchodu, který spojí novou odbavovací budovu s jednotlivými nástupišti. Ta rovněž dostanou nové zastřešení. 

„Část původního zastřešení přestěhujeme vedle nové odbavovací budovy,“ nastínil další osud litinové střechy náměstek SŽDC Pavel Paidar. Záleží ovšem také na tom, v jakém bude litinová konstrukce stavu.

Do projektu obnovy horního nádraží se zapojí i město. To zainvestuje úpravu prostor před samotným areálem a také novou bezbariérovou lávku, která ho spojí se sídlištěm Růžový Vrch.

„Obě akce budou stát 20 milionů korun,“ uvedl náměstek karlovarského primátora Jiří Klsák.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Prodavač bral z kasy peníze. Sliby, že desítky tisíc vrátí, nedodržel

Prodavač v jedné ze sokolovských prodejen s občerstvením bral z kasy peníze, a když se na to přišlo, šéfce sliboval, že vše vrátí. Jenže slib nedodržel a...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.