Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákaz vjezdu do lázeňského území se minul účinkem, řidiči budou pykat

  16:15aktualizováno  16:15
Jen nepatrně klesl počet aut, která projíždějí karlovarskou ulicí Zámecký vrch poté, co zde na počátku března začal platit zákaz vjezdu. Ten mohou porušit řidiči zásobovacích vozů, přesto tudy denně podle statistik městské policie projede více než dva tisíce vozidel.

Zákaz vjezdu do lázeňského území v Karlových Varech se minul účinkem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Loni v srpnu až v listopadu dosahoval denní průjezd čísla 2 598. Od prosince do letošního února poklesl na 2 200 aut a od března tudy projelo denně 2 086 vozů,“ konkretizoval statistiku Marcel Vlasák, velitel karlovarské městské policie.

„Samozřejmě jsme čekali větší omezení provozu,“ reagoval za magistrát města na tato čísla jeho mluvčí Jan Kopál. „Na druhou stranu je pochopitelné, že na nulu vozidel denně se nemůžeme a ani nehodláme dostat. Pořád platí, že se zákaz nevztahuje na dopravní obsluhu. Ta je pro majitele domů v úseku samozřejmě nezbytná,“ doplnil.

Řada motoristů používá tuto komunikaci jako zkratku do lázeňského území. Smyslem omezení bylo dopravu snížit na naprosto nezbytné minimum. To znamená především omezit průjezdy, které nemají za cíl obsluhu Zámeckého vrchu a ulice Tržiště. Podle statistik se to ale nepodařilo.

„Budeme proto žádat o mimořádnou zesílenou kontrolu dodržování zákona v úseku zákazu vjezdu, abychom vyloučili maximum neoprávněných vjezdů do lázeňského centra Karlových Varů. Na základě těchto kontrol samozřejmě vyhodnotíme, kolik ze současného provozu je skutečně nezbytná dopravní obsluha,“ vyjádřil přání magistrátu jeho mluvčí.

Strážníci městské policie s něčím podobným počítají. V dubnu se proto na tuto lokalitu více zaměří.

„Od dubna výrazně zvýšíme kontrolní činnost na této ulici,“ ujistil velitel karlovarských strážníků Vlasák. Opatření, které bude podle jeho slov časově velmi náročné, bude eliminovat počet průjezdů.

A řidiči se nemohou spoléhat na jakoukoli benevolenci ze strany hlídek městské policie. „Měli celý měsíc na to, aby si na zákazovou značku zvykli. Příliš ohledů ze strany strážníků tedy očekávat nemohou,“ upozornil motoristickou veřejnost Marcel Vlasák.

Vjezd do lázeňské zóny je problém, který se doposud nikomu nepodařilo vyřešit. Kvůli jednomu z řešení, které ale podle mnoha politiků nebylo pro město vůbec výhodné, branám a parkovacím domům, město skončilo u soudu. Plán politici zarazili, a společnost TEI, která ho měla uskutečnit, se tomu bránila. Soud město vyhrálo.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ředitelé chtějí stipendia spíš pro pilné studenty, než jen za docházku

Stipendijní program pro středoškoláky a učně z Karlovarského kraje možná čeká změna. Ředitelé chtějí u žáků podpořit spíše lepší prospěch než docházku a také...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Prodavač bral z kasy peníze. Sliby, že desítky tisíc vrátí, nedodržel

Prodavač v jedné ze sokolovských prodejen s občerstvením bral z kasy peníze, a když se na to přišlo, šéfce sliboval, že vše vrátí. Jenže slib nedodržel a...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.