Ředitel Thermalu Rudolf Mašata chce veselý a usměvavý personál. Pomoct mu v tom...

Ředitel Thermalu Rudolf Mašata chce veselý a usměvavý personál. Pomoct mu v tom mají i smajlíci. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Zaměstnanci Thermalu se málo usmívali, tak jim ředitel koupil smajlíky

  • 17
Málo se prý na hosty usmívali zaměstnanci karlovarského lázeňského hotelu Thermal. Rychlé řešení našel pověřený generální ředitel hotelu Rudolf Mašata. Nakoupil dvě stovky odznaků - smějících se smajlíků. Vyfasovali je servírky, číšníci, pokojské i další personál. Včetně managementu.

„Smyslem je, aby se navzájem na sebe usmívali host s obsluhou. Host vidí barmana se smajlíkem a rozesměje se. Stejně reaguje i barman. Je to psychologická podpora. Hlavním naším úkolem je usmívat se na sebe a hlavně na hosta. Nic více, nic méně,“ vysvětlil ředitel.

Zaměstnanci si podle něj na smajlíky zvykají. Vietnamský prodejce v blízkosti Thermalu měl jen dva či tři odznaky, stejně jako prodejny s dárky. A tak si Thermal, jehož prostory jsou každoročně srdcem Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, objednal za pár korun odznaky přímo u jejich dodavatele.

Ne všichni ale nápad hodnotí jako dobrý tah. „Představte si, že přijedete do nějakého hotelu a číšník vás bude obsluhovat se smajlíkem na saku. Když se neumí usmívat, tak se místo něj bude alespoň smát nějaký odznak. Něco takového mohou vymyslet jen děti z první třídy,“ kroutila hlavou bývalá kalkulantka Thermalu Hana Dvořáková.

Z hotelu na podzim odešla s dalšími zaměstnanci kvůli snižování stavu. S bývalými spolupracovníky se však stýkat nepřestala. „Někteří zaměstnanci si klepou na čelo a smějí se. Jiní vše od ředitele Mašaty považují za geniální tah. Je to věc názoru.“

Vedení státem řízeného Thermalu svůj nápad obhajuje. „Vždy se najde někdo, komu se můj nápad nelíbí a považuje ho za opičárnu. Úplně žasnu, jaké mají někteří lidé problémy,“ reagoval na kritiku ředitel.

Vzpomíná, že jako manažer výletních lodí, které vozily výletníky kolem světa, měl na starosti tisíce hostů. A když byl některý z nich po ránu bručoun, tak dostal odznak se smajlíkem. A hned měl lepší náladu.

Smajlíka v Thermalu nosí i ředitelova asistentka Štěpánka Furková. „Lidé, kteří přijdou na sekretariát, reagují pozitivně. Někdo si odznaku všimne a zeptá se, o co jde, jiný ne. Nejvíce smajlíků je na recepci a v restauraci,“ uvedla asistentka.

Ředitel karlovarského hotelu Marttel Michal Bartoš by nákup smajlíků na pracoviště nedoporučil. Přesto nápad považuje za užitečný. „Číšníků, kteří se na své hosty usmívají, je v dnešní době opravdu pomálu. A obzvlášť v Karlových Varech. Bohužel vám to řekne spousta hostů,“ uvedl ředitel.

Smajlík podle něj může nahradit úsměv číšníka, který se momentálně zapomene usmát. Jen si je třeba dát pozor na to, aby ozdoba nepůsobila výsměšně. Třeba vůči hostovi, který dostane přesolenou polévku.